A 2005. január 1-jén életbe lépő bérintézkedések két tételből állnak. Egyrészt a MÁV Rt. elfogadta az Országos Érdekegyeztető Tanács 6 százalékos átlagos bruttó keresetnövelési ajánlását, míg a további bérnövekedés annak az eredménye, hogy 2005-ben 3,5 százalékos mértékű reformprémiumot biztosít a munkáltató.
A 2004. évi reformprémiumot a vasúttársaság 2005-től alapbéresíti, amelyet a megállapodás értelmében úgy hajt végre, hogy az érintett munkavállalók esetében egyszeri, 3,19 százalékos mértékű alapbéremelés lesz.
Ezzel a MÁV Rt. teljesítette a szakszervezetekkel 2002-ben kötött négyéves megállapodás egyik legfontosabb elemét – állítja a társaság közleménye.
A vasúttársaság a béremelés fedezetét az üzleti terv szerinti bérköltségből gazdálkodja ki.
Az aláírt megállapodás és a MÁV bérstratégiájának eredményeként a jövő évtől teljes körűen életbe lép a munkaköri értékelésen alapuló besorolási és bérrendszer.
Jövőre változik a MÁV Rt. béren kívüli javadalmazási rendszere is. Emelkedik a választható béren kívüli keretösszeg, és a MÁV Rt. vállalta, hogy ezt a korszerű juttatást beemeli a Kollektív Szerződésbe.
A négy reprezentatív szakszervezet közül a Vasutasok Szakszervezete a bérmegállapodás azon kitételét nem írta alá, amely egyes munkaköri kategóriákban lehetővé teszi a teljesítmények figyelembevételével történő differenciált bérfejlesztést.