Belföld

Az ÖRT elutasított a Wizz Air panaszát

Az Önszabályozó Reklám testület (ÖRT) hétfőn elutasította a Wizz Air beadványát, amely azt kérte, hogy a testület állapítsa meg, hogy az EasyJet ellene irányuló reklámja nem törvényes, nem tisztességes és nem igaz.

Az EasyJet közleményéből kiderült, hogy a Wizz Air járattörlései kiderítése érdekében indított reklámkampányát követően, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) hétfőn tartotta meghallgatását a Wizz Air által benyújtott állásfoglalás iránti kérelemmel kapcsolatban. A panasz szerint az easyJet reklám nem törvényes, nem tisztességes és nem igaz, illetve sérti a tisztességes verseny alapelveit, valamint megszegi a hitelrontás tilalmát.

A meghallgatáson mindkét diszkont légitársaság kifejtette érveit az ÖRT Etikai Bizottsága előtt. A felmerült kérdések megválaszolása után a Bizottság késő délután hozta meg döntését. A döntés értelmében a Wizz Air által benyújtott kérelmet az ÖRT egyhangúlag elutasította.

Az ÖRT szerint az easyJet több magyar napilapban november 30-án és december 1-jén közzétett, a Wizz Air-t és a Wizz Air utasait megszólító fizetett hirdetései megfelelnek a reklámetikai előírásoknak és nem sértik a vonatkozó reklámjogi illetve versenyjogi szabályokat sem. A Wizz Air közleménye szerint a cég tudomásul vette a döntést.

Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára a hirdetések megjelenése után a FigyelőNet kérdésére elmondta, hogy az összehasonlító reklámok önmagukban akár a versenyt is serkenthetik. Ugyanakkor a hirdetőnek ügyelnie kell, hogy objektív, a valóságot tükröző tények szerepeljenek a reklámban. Ennek megfelelően amennyiben az EasyJet valós adatokat közölt, az nem ellenkezik a szakmai normákkal. A testület vélhetően ezért utasította el a WizzAir kérelmét.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik