A főpolgármester a megbeszélést követően újságíróknak elmondta, hogy a közlekedési szövetség 3,5 millió Budapesten és az agglomerációban élő állampolgár utazását teszi majd olcsóbbá, kényelmesebbé és könnyebbé.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter elmondta, hogy a következő hónapokban dolgozzák ki az együttműködés részleteit, meghatározva, hogy milyen szakaszon, milyen áron lehet majd utazni a közlekedési szövetségen belül.
A főpolgármester szólt arról, hogy második lépésként közös menetrendet alakítanak ki, illetve harmadik lépéskben közös arculatot vezetnek be. A főpolgármester hangoztatta: cél, hogy minél többen válasszák a tömegközlekedést.
A főpolgármester elmondta, hogy a közös bérlethez 10 százalékos kedvezményt is adnának. Ez a BKV-nál 200 millió forintos bevételkiesést jelentene, amit az állami költségvetés megtérítene.
Kóka János miniszter szólt arról, hogy a tárca modernebb, tisztább, jobban igénybe vehető, megfizethető tömegközlekedést kíván teremteni. Utalt arra, hogy 2005-ben 500 millió forintot különítenek el a közlekedési szövetség támogatására.
Kérdésre válaszolva Demszky Gábor elmondta, hogy az állam 15 milliárd forintos hitelgaranciát biztosít a BKV talpon maradásához és a normatív tömegközlekedési támogatás az idei 6 milliárd forintról jövőre 12 milliárd forintra emelkedik.