Belföld

Nissan 350Z Pack Rays Orange

Kipróbáltuk a Nissan 280 lóerős fenevadját. A 350Z formaterve lendületes és sportos. A brutális bestia hihetetlen menetdinamikájával egy valóságos adrenalinbomba. Tekintse meg képgalériánkat >>

A Nissan néhány évvel ezelőtt újra életre hívta legendás sportautó sorozatát, a Z-t. A gyönyörű, klasszikus sportautó hagyományok szerint készülő 350Z-t először csak a tengerentúlon forgalmazták, de a nagy érdeklődés miatt Európában is megkezdték az értékesítést.

Sportos design

A 350Z formaterve káprázatos, nagyon lendületes, és kifejezetten sportos. Ebben nyilván komoly szerepe van a többek szerint a Porschékra emlékeztető vonalvezetésnek is. Ettől függetlenül a Z valódi egyéniség. A hatalmas légbeömlők és a 18 colos kerekek alatt megbúvó irdatlan méretű Brembo fékek még az avatatlan szemlélődőt is pillanatok alatt meggyőzik, hogy a 350Z ízig-vérig valódi sportautó. Itt nincs szó kényszeredett szükségmegoldásról, mindent a féktelen száguldásnak rendeltek alá. Ez az atmoszféra az utastérre is jellemző.


Nissan 350Z Pack Rays Orange 1


Belül nyoma sincs a mostanában divatos csicsás formatervnek, minden egyszerű és funkcionális. A helykínálat sportautóhoz mérten kitűnő. Az ülések sportosra formázottak, a kormány remek fogású, a műszerfal pedig valósággal körülöleli a sofőrt. A kormány mögül a vezetőre merednek a magasságban állítható műszerek. Ezek mellett további három, apró kerek műszer trónol a középkonzol tetején. Ezek informálják a sofőrt az olajnyomásról és az akku töltöttségéről, de az igazi érdekesség a fedélzeti számítógép kijelzője, amelyen helyet kapott a versenysportból ismert köridőszámláló is. Ugyanitt lehet beállítani a váltásra figyelmeztető fordulatszámértéket és jó néhány finomságot is.


A szinte versenyautósan egyszerű utastérben az összeszerelés minősége japánosan precíz, de a felhasznált anyagok a gyönyörűen varrott narancsszínű bőrtől eltekintve sajnos csak középszerűek. Ettől függetlenül az utastér összhatása mégis kitűnő. Az egész autó lényéből egyszerűen árad, hogy a Z száguldásra termett.

Nagyon megy





Műszaki adatok
Motor: 3498 cm3-es, V6-os benzines
Hajtás: hátsókerékhajtás, hatfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 206 KW(280 LE) /6200 min
Nyomaték: 363 Nm /4800 min
Saját tömeg: 1600 kg
Hossz/szél./mag.: 4310/1815/1315 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Csomagtér: 235 l
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9 s
Gumiméret: 225/45 – 245/45 R18
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 8,7 / 16,1 / 11,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 17,5 l/100 km
Üzemanyagtartály: 80 l
Alapár: 12 750 000 HUF

A hagyományos orrmotor, hátsókerékhajtás párosítás mindig is az igazi sportautók ismérve volt. A 350Z motorterében hosszában beépítve találjuk azt a számtalan elismerést begyűjtő 3,5 literes V6-os, 280 lóerős motort, amely többek között a Muranóból vagy az Infinityből már ismerős lehet, de ez a motor hajtja a Renault Vel Satist is. A hathengeres szép gurgulázó hangja két kályhacsövön keresztül szól.


Az indulást némileg megnehezíti a komoly izomerőt igénylő kuplung, amely a versenyautókhoz hasonlóan olyan, mintha szinteres lenne, nagyon csúsztatgatni nem lehet, így az autóval a mozgás kicsit darabos. Ez nem baj, hisz így minden pillanatban érezzük, hogy micsoda fenevadat kell kordában tartani.

Jól sikerült rajt esetén 5,9 másodperc kell a százas sprinthez, de óra szerint akár 260-nal is repeszthetünk. Az autó teljesítménye annyira nagy, hogy a volán mögött úgy érezzük, nincs megoldhatatlan közlekedési helyzet, bárkit bármikor könnyedén lekörözünk. A 350Z-vel teljesen más dimenzióban lehet autózni, amit sajnos a többi autós nem ismer, és így néha kiszámíthatatlanul reagál a mögé érkező fenevad láttán.


De ettől függetlenül is óvatosan kell bánni a Z-vel, mert kanyarban a menetstabilizáló elektronika ellenére is idegesen viselkedik. Aki némi gyakorlással megtanul bánni az autóval, az az ESP-t kiiktatva az önzáró diffinek köszönhetően nagyon látványos farolásokat csinálhat. A gázzal azonban óvatosan kell bánni, főleg nedves úton, mert ilyenkor hajlamos keresztbe tenni a farát. Ezért esőben az ESP gyakorlatilag életmentő.

Brembo fékek


Nissan 350Z Pack Rays Orange 10


A bődületes teljesítményhez nagyon komoly futómű párosul, amely meglepő módon még a budapesti utakon is komfortos marad. Persze azért így is kőkemény, de legalább a kisebb kátyúkat gond nélkül veszi ,és emellett a Nissant valósággal odaragasztja az úthoz, oldaldőlés persze nincs, és a kanyarok olyan hihetetlen sebességgel abszolválhatók, hogy az már szinte a fizika határait súrolja.


A gyakorlatban nagyon őrültnek kell lenni ahhoz, hogy igazán kiautózzuk a Z határait. Ha esetleg valaki mégis megpróbálja, nagy hasznát veszi a versenysportból érkező, átalakított Brembo fékrendszernek, melynek köszönhetően az autó elementáris erővel képes lassulni.

Értékelés





Tetszett-nem tetszett
+ Elképesztő menetteljesítmény, Brembo fék, gyönyörű forma
– magas ár

A 350Z kőkemény sportautó, kompromisszumoktól mentes, és végre valóban a vezetési élményről szól. Az autó mind motorikusan, mind menetkultúrában szinte tökéletes.


Az elképesztő teljesítmény és a férfiasan kemény kezelőszervek miatt azonban csak azok élvezik igazán, akik képesek uralni. A Z közel 13 milliós árában gyakorlatilag minden benne van, ami egy ilyen kaliberű sportautótól elvárható, ilyen szintű technikáért ennyi pénz sem sok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik