Demszky Gábor elmondta, hogy kiírták az első, az alagútfúrásra szóló 40 milliárd forint értékű tendert. Hozzátette: 2005 végén megkezdődhet az alagútfúrás, az első szerelvények pedig 2009 végétől közlekedhetnek majd a Baross tér és az Etele tér között.
Demszky Gábor emlékeztetett rá, hogy a fővárosi önkormányzat hét évvel ezelőtt hagyta jóvá a 4-es metró első szakaszának 7,3 kilométeres nyomvonalát.
Kifejtette, hogy már másfél éve utazhatnánk az új metrón, ha az Orbán-kormány és a pereskedő metróellenes szervezetek nem hátráltatták volna évekig a beruházást. Megjegyezte, hogy ez a késlekedés 60 milliárd forinttal drágította a beruházást.
A főpolgármester közölte, hogy az Etele tértől induló alagútfúrás napi 15 méteres sebességgel, két év alatt éri majd el a Keleti pályaudvart. A kitermelt több százezer köbméter föld nagy részét környezet- és forgalomkímélő megoldásként, várhatóan vízen szállítják majd el.
Demszky Gábor tudatta, hogy a 295 milliárd forintos beruházás 70 százalékát az állam, a többit a fővárosi önkormányzat biztosítja. Jelezte, hogy a költségek 75 százalékát fedező Európai Beruházási Bankkal még az idén aláírják a finanszírozási szerződést.