Belföld

A kínai Lenovo megvásárolta az IBM PC-üzletágát

Az 1,75 milliárd dolláros üzlet révén a Lenovo csoport többségi részesedést szerzett az IBM személyi számítógép üzletágában. Ez az eddigi legnagyobb kínai tengerentúli vállalatfelvásárlás.

Az ügylet révén a Lenovo várhatóan megnégyszerezi eladásait, és a világ harmadik legnagyobb személyi számítógép (PC) értékesítőjévé válik – jelentették be az érintett cégek.

A Lenovo, a korábban Legend néven ismert társaság elnöke, Liu Csuanszi közölte, hogy a kínai vállalat öt éven át jogot szerzett arra, hogy használja az IBM márkanevet. A Lenovo üzlete jelentős lépés a kínai ipar globalizálódása felé – értékelte.

A kínai vállalat a készpénzes, illetve részvénycserén alapuló ügylet révén megszerzi az IBM PC üzletága kutatási, fejlesztési és termelési részlegeit is, miközben az amerikai konszern 18,9 százalékos részesedést tart meg magának. A két vállalat olyan vállalatszerkezeti átalakítást hajt végre, hogy az IBM viszonylag csekély tulajdoni részesedése ellenére megtarthassa befolyásoló szerepét a PC üzletág döntéseibe.

Az IBM, amely valamikor vezető konszern volt a PC-piacon, a jövőben a software fejlesztésekre, a consulting és az outsourcing üzletágra koncentrál.

A Lenovo jelenleg a kínai PC piacon 27 százalékos részesedéssel bír, egyben a legnagyobb ázsiai, és világ ötödik legnagyobb gyártója. Az IBM az idei év első kilenc hónapjában 6,8 millió PC-t értékesített és ezzel 5 százalékos világpiaci részesedéssel bírt, szemben a Dell Inc. 16,4, vagy a Hewlett-Packard 13,9 százalékos részesedésével.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik