Abszolút értékben mindössze néhány ponttal, míg a nemzetközi rangsorban legfeljebb 1-2 hellyel javultak a magyar iskolarendszer különböző mutatói az elmúlt három évben, az első Pisa jelentés (2000) óta.
A tanulmány szerint a magyar diákok természettudományos ismereteikre lehetnek büszkék leginkább, míg matematikában mind Cseh- és Lengyelország, mind Szlovákia megelőzi hazánkat. Az olvasás terén sincs oka elégedettségre a magyar pedagógiának, hiszen a legfrissebb lista 41 ország között a 21. helyre teszi eredményeinket; ez csupán egy hellyel jobb a 2000-esnél, miközben Lengyelország a 23.-ról a 13. helyre tudta magát felküzdeni.
A legtöbb szempontot tekintve Finnország viszi el a pálmát. Az északi ország 2000-ben is az élbolyhoz tartozott, mára azonban tovább növelte előnyét – olvasható a Világgazdaságban.
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet átfogó oktatási jelentése a 30 OECD-tagállam és további 11 ország összesen mintegy negyedmillió 15 éves diákjának felmérésén alapul.
