Utolsó szakaszához ért az egyik legjelentősebb európai sörgyár akvizíció. A Carlsberg A/S, mely mostanra 98,14 százalékos részesedést szerzett a német Holsten sörgyárban, hamarosan nyilvános ajánlatot tesz a maradék kisrészvényesek kivásárlására. Az 1,065 Millió eurós tranzakcióval a dán vállalat az észak-német régió vezető, míg Németország ötödik legnagyobb sörgyártója lett. A Carlsberg magyarországi leányvállalatánál május óta készülnek a Holsten márka átvételére. A megbízható német minőség kedvelői számára van remény: az olcsó dobozos sörök nyara után megújult külsővel – friss, zöld palackban – tér vissza a már jól ismert pilseni.
A dán söróriás ez év márciusában szerzett többségi tulajdonrészt a Holsten sörgyárában, és ezzel a vezető európai sörpiac ötödik legerősebb szereplőjévé vált. Az akvizíció eredményeként a Carlsberg 5 észak-német sörüzemmel gazdagodott, portfólióját pedig a nemzetközileg is jól ismert Holsten márka mellett 5 további regionális sör, köztük egy specialitás, a Duckstein erősíti.
Bár az európai sörgyártók számára nem volt felhőtlen az idei nyár, a dánoknak, úgy tűnik, mégis van okuk az optimizmusra. A Carlsberg harmadik negyedéves pénzügyi jelentése az értékesített sör mennyiségének 11 százalékos emelkedéséről számol be március óta 2003 hasonló időszakához képest.
A portfólióbővítésnek a Carlsberg országok közül Nagy-Britannia örül a leginkább. A szigetországban ugyanis nemrég dobták piacra a Holsten egyetlen sörspecialitását. A Ducksteinnel a Carlsberg-Tetley’s számára kedvező piaci lehetőségek nyíltak a sörspecialitás szegmensben.
Új palackban a Holsten
A Carlsberg magyarországi leányvállalata május óta készíti elő a Holsten átvételét. A tiszta minőségéről híres német pilzeni nem ismeretlen a magyar sörivók előtt. 1984-ben a második nemzetközi márkaként debütált az országban a Tuborg után, melynek márkatulajdonosa szintén a Carlsberg. Számos tulajdonosváltás után 1994 óta a Borsodi Sörgyár gyártotta. Bár a kilencvenes évek végén még növekvő értékesítési számokat könyvelhetett el, az elmúlt két évben a Holsten eladási eredményei leromlottak köszönhetően a piacot elöntő olcsó dobozos söröknek.
„A Holsten 20 éves márka a piacon, s mint ilyen, erős, megbízható tagja a portfóliónknak, ám ráfér egy kis frissítés. Ezért úgy döntöttünk, hogy nem vásároljuk meg a Borsoditól az elhasznált palack és rekesz flottájukat, hanem megújult designnal és színvilággal, új zöld palackban és sárga rekeszben kínáljuk a Carlsberg legújabb prémium sörét” – mondta Frankó Rita, a Carlsberg Hungary marketingigazgatója. Bár a cég zászlóvivője továbbra is a szuper prémium Carlsberg marad, számítanak a Holstenben rejlő további piaci lehetőségekre. Az sem kizárt, hogy az akvizíció nyomán itthon is újabb termékeket vezetnek be. A 2005-ös év azonban elsősorban a Holsten visszatéréséről szól majd.
