A néhány napja felmerült új megoldási lehetőség szerint elég lenne megtalálni az autópálya-beruházások teljes finanszírozását vállaló pénzintézeteket. A terv első lépésében a Nemzeti Autópálya Rt. társaságot alapítana, amelybe átvinné az összes koncesszióba adható autópálya-építési szerződését, illetve a még meg nem épült, magánkézbe adható sztrádák beruházásának jogát.
Ezzel párhuzamosan a nem költségvetési forrásokból működő vállalkozás megkapná az államtól a portfóliójába kerülő valamennyi gyorsforgalmi út koncessziós jogait.
Az állami koncessziós társaság ezt követően kizárólag banki hitelekből finanszírozná beruházásait. A hitelek visszafizetését a költségvetés által fizetett rendelkezésre állási díjak biztosítanák. De a rendelkezésre állási díjakból fizetne a cég a forgalomba helyezett autópályák üzemeltetéséért és fenntartásáért is.
Úgy tűnik, azért a pénzügyi tárcánál az állami autópálya-beruházások koncesszióba adására kiötlött korábbi elképzeléseket is tartja magát. Továbbra is számolnak az NA Rt. és az Állami Autópálya-kezelő Rt. esetleges összevonásával létrejövő új koncessziós társaság költségvetésen kívülre helyezésével is. A beruházásait hitelből finanszírozó, az autópályákat önállóan üzemeltető és fenntartó cég bevételeit szintén a költségvetéstől kapott rendelkezésre állási díjak biztosítanák.
Mindezeken kívűl folyik annak a tervnek a tesztelése is, amely szerint a kormány egyetlen lépésben, egyben értékesítené az NA Rt. teljes – koncesszióba adható – szerződésállományát.
