Belföld

Nem a megbízhatóság alapján választunk bankot

A banki ügyfelek 34 százaléka a "hagyomány" miatt választja ki pénzintézetét, s csak ezt követi - 29 százalékkal - a lakóhelyhez való közelség szempontja. A megbízhatóság csak a negyedik szempont a bankválasztásnál.

A „hagyományok” követése leginkább a budapestiek és a diplomások számára fontos, a legkevésbé pedig a községekben, valamint a falun lakó, havi nettó 60 ezer forintnál kisebb jövedelmű háztartásokban élő, alacsony képzettségűek körében – állapítja meg a GfK Piackutató Intézet lakossági bankpiacról szóló felmérése. Az utóbbiak számára fontosabb a lakóhelyhez való közelség.


A munkáltató ajánlása az átlagosnál jobban befolyásolja a karrierjüket kezdőket a bankválasztás során. A megkérdezettek 17 százalékának döntésében ez játssza a legnagyobb szerepet.


Érdekes és egyben meglepő adat, hogy a megbízhatóság mint kritérium a negyedik helyre – 16 százalék – szorult. A megbízhatóságra leginkább a havi nettó 140 ezer forintnál magasabb jövedelmű háztartásokban élők, valamint a tehetős idősek fektetnek hangsúlyt – állapítja meg a felmérés.

Barátok és kollégák ajánlása alapján az ügyfelek 13 százaléka – különösen a 30 évesnél fiatalabbak és a megyeszékhelyen élők – választ pénzintézetet. A „vonzó” ajánlatok különösen a gépkocsira, illetve „aranytartalék” megteremtésére gyűjtő fiatal fogyasztói csoportokra hatnak, a kifejezetten jó kondíciókat pedig a legnagyobb megtakarítással rendelkező ügyfelek keresik.

A GfK Piackutató Intézet 1 ezer fő személyes megkérdezésén alapuló reprezentatív felmérését negyedévente megismétli, a kutatás a bankok közötti verseny elemzésére, a bankválasztás és az imázs összefüggéseire terjed ki.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik