Belföld

Kötelező biztosítás 2005: az Union duplázna

Az Union Biztosító Rt. azt várja, hogy jövő évi kötelező biztosítási ajánlatával megduplázza a jelenlegi 117 ezres ügyfélszámát. A biztosítóknak október 30-án, szombaton kell közzétenniük jövő évi gépjármű-felelősségbiztosítási díjaikat.

Zsoldos Miklós, a társaság elnök-vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az Union az idei érvényes díjszinthez képest átlagosan 3,96 százalékkal emeli díjait jövőre, ami alatta marad az éves inflációnak. Az igazgató szerint a elmúlt évben a gépjármű-felelősségbiztosítással (gfb) rendelkezők 8,5 százaléka, mintegy 300 ezer ügyfél váltott biztosítót, s ebből százezren az Uniont választották.

Magyarországon az első félévben 3,611 millió gfb-szerződés volt érvényben, aminek a teljes állománydíja 115,7 milliárd forintot tett ki. Az első félévben a biztosítók gfb-ből származó díjbevétele 55,7 milliárd forint volt, a kárráfordítás pedig elérte a 67,9 százalékot, azaz a 37,9 milliárd forintot.

A verseny növekedéséről elhangzott, hogy sokáig csak az ügyfelek 2-3 százaléka, 50-60 ezer autós váltott évente biztosítót, mivel a társaságok díjai nehezen voltak összehasonlíthatók, s nem volt egyszerű a biztosítóváltás sem. Az internet elterjedésével azonban könnyebbé vált a díjak összevetése, s kiderültek a különböző társaságok által ajánlott biztosítások közötti ár-értékarány különbsége.

A tájékoztatón közölték, hogy az elmúlt öt évben a kötelező piacán 7-ről 12-re nőtt a biztosítók száma. Az elmúlt öt évben a biztosítók díjbevétele 87 százalékkal nőtt ezen a piacon, míg a szerződésszám csak 3 százalékkal bővült. Ebből következően a kötelező átlagdíja 1999. és 2004. között 21 000 forintról 32 000 forintra nőtt. Az Union jövő évi ajánlataival kapcsolatban elhangzott, hogy elsősorban a lakossági személygépkocsi-piacon szeretne új ügyfelekre szert tenni. A társaság minden, január 1-jén érvényes gfb-vel rendelkező személygépkocsit tulajdonló magánügyfelének ingyenes közlekedési balesetbiztosítást ad.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik