A napilap információi szerint az ASI mögött a Malév egykori vezérigazgatója, Kovács Ferenc és Virágh Attila, a Tiara cég elnöke áll, amely cég üzletrésszel rendelkezik a WizzAir fapados légitársaságban, amit Váradi József a Malév korábbi vezérigazgatója irányít. Kázmér Natasa, a WizzAir kommunikációs igazgatója ezzel szemben arról tájékoztatta a FigyelőNetet, hogy “nincs semmi közük a Malév-privatizációhoz”.
A Magyar Hírlap úgy tudja, hogy a benyújtott pályázat egyértelműen elfogadhatatlan lesz az ÁPV Rt. számára és jövőre újat ír ki a cég eladására. Az ASI ajánlatában mindössze tízmilliós azonnali tőkeemelés szerepelt, amelyet később 1,9 milliárd milliárddal egészítenének ki.
Az érdeklődők között volt a jelenlegi elnök-vezérigazgató, Sándor László is. Érdeklődött az izlandi Icelandair légitársaság tulajdonosa, ám az előbbi kormányzati nyomásra, az utóbbi pedig a Malév könyveinek átnézése után tett le szándékáról. A Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest a kínai Hainan légitársasággal a háta mögött még nem tett le vételi szándékáról, de szerintük a Malév jelenlegi tenderfeltételei elfogadhatatlanok voltak számukra.