Gaál Gyula, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára a szerződéskötés alkalmából hangoztatta, hogy a 2006 végére Debrecent és Nyíregyházát is elérő autópályák fontos lépést jelentenek a térség fejlődésében, összekapcsolják majd az országot Ukrajna és Erdély gyorsforgalmi útvonalaival.
Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy korábban sok vita előzte meg az M3-as építését, főként a nyomvonal-vitára emlékszik mindenki. Gaál Gyula annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a legjobb megoldást született akkor, amikor eldöntötték, hogy mindkét nagyváros – Debrecen és Nyíregyháza – felé megvalósítják a gyorsforgalmi útkapcsolatot.
Az államtitkár liberális politikusként elkötelezett a verseny iránt, de – hangsúlyozta – nem két városnak kell versenyeznie. Itt a kooperációnak van jelentősége. “Az új M3-as és M35-ös autópálya összeköti a nyírség ipari övezetét a debreceni nemzetközi repülőtérrel, és kaput nyit Erdélyre és Ukrajnára” – tette hozzá.
Környezetbarát megoldások
Gaál Gyula külön szólt arról, hogy az autópálya-építések jelentős környezeti átalakítással is járnak. Utalt arra, hogy ezúttal környezetbarát építési megoldásként a tiszaújvárosi erőművi pernyét is beépítik az autópálya töltésébe. Az államtitkár reményét fejezte ki, hogy ez a környezet számára jelentős előnyökkel is jár.
Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója elmondta: a Görbeháza-Debrecen közötti 35,3 kilométeres autópálya-szakaszt nyílt, előminősítéses közbeszerzési eljárás keretében a Strabag Építő Rt. építheti meg.
Tájékoztatása szerint a 68,7 milliárd forint értékű beruházás 2006. november 30-ára készül el. Bodnár Zoltán tájékoztatása szerint a mostani aláírással az autópálya-építés első szakaszának a végére értek, ami azt jelenti, hogy a kormányhatározatban rögzítetteknek megfelelően valamennyi autópálya 2006-ig elkészül.
Az M35-ös Görbeháza és Debrecen közötti szakaszának építése során több mint 2 millió köbméter földmunkát végeznek el az alapozáshoz, s 3,6 millió köbmétert meghaladó földművet építenek, amiből 320 ezer köbméter lesz az erőművi pernye.
A 35 kilométeres útszakaszon összesen nyolc felüljárót, 15 aluljárót építenek és hat csomópontot alakítanak ki.
A kivitelezési szerződés aláírása kapcsán Juhászné Lévai Katalin, a Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés elnöke emlékeztetett rá, hogy ez év szeptemberében már átadták az M3-as autópálya Polgár-Görbeháza közötti 13 kilométeres szakaszát, s a polgári csomópontnál épül Magyarország első régészeti pihenőparkja.

„A ménes részévé kell válni”
Milyen kapcsolat alakul ki ember és állat között egy egyenrangú, szabadabb lóidomítási módszer révén? Vagyis mit jelent suttogónak lenni? Képriport.