Belföld

Termék-kampányba kezd az EU

Az Európai Bizottság az EU-n kívül tervezi népszerűsíteni az uniós területeken előállított mezőgazdasági termékeket.

A célzott országok: az Amerikai Egyesült Államok, Kanada, Japán, Oroszország, Kína, Ausztrália, Norvégia, Svájc, Bulgária és Románia.

A bizottság egyelőre 5 millió eurót szán az európai borok, gyümölcsök zöldségek, burgonyafélék, olajbogyók és más mediterrán termékek népszerűsítésére, megismertetésére. A mezőgazdasági biztos irodája szerint nagy kihívás az EU minőségi termékeinek versenyképességét növelni az EU-n kívüli piacokon. Az, hogy a bizottság pénzt is kész áldozni erre a tevékenységre, a szervezet elhivatottságát jelzi – hívta fel a figyelmet a biztosi iroda. Az Európai Tanács 1999. decemberi határozata tette lehetővé, hogy az EU pénzzel támogathassa a mezőgazdasági termékek és élelmiszerek határain kívüli népszerűsítését.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.