Az autógyár két évre rögzítené a béreket, mivel csökkent az eladása a kulcsfontosságú piacoknak számító Kínában, Európában és az Egyesült Államokban.
Ha a Volkswagen ötödével csökkenti munkásai létszámát, az példa nélküli lenne német autóipar történetében. Az ügyben a jövő heti tárgyalások jelentik a fordulópontot.
|
A német autócégek az ország szigorú munkajogi törvényei miatt csak nehezen tudnak munkahelyeket megszüntetni. A németországi állások körübelül hetedét az autóipar biztosítja. A Daimler Chrysler és a Siemens alkalmazottai már aláírták az egyezséget, miszerint a fix bérek és a csökkentett értékű juttatásokért cserébe a szerződés szerinti időre garantált a munkahelyük.
A VW szakszervezetei ezzel szemben 4 százalékos béremelést követelnek, és sajtónyilatkozatok szerint a jövő heti tárgyalások során is ragaszkodni fognak ehhez az arányhoz. Harmut Meine, szakszervezeti vezető szerint a cég a vezetése megpróbálja kijátszani, hogy az emberek attól félnek, elvesztik állásukat.
A VW szavazati jogainak közel egyötödét birtokló és a felügyeleti bizottság két tagját delegáló Lower Saxony szóvivője szerint cége nem kíván a szeptember 15-én kezdődő bértárgyalásokba bekapcsolódni.
A Volkswagen részvények csütörtökön 11 órakkor, némi változással, 32 eurón álltak.