A koreai gyártók közül leginkább a GM által felkarolt Daewoo készít az európai ízlésvilágnak megfelelő autókat. Így volt már ez a Kalosszal is, de az állítás a Nubirára különösen igaz. A külső designért az olasz sztártervező Pininfarina felelt, így a kocsi kellően modern és egyedi lett. Az orrkialakítás tökéletesen illik a korábbi Daewoo-arculatba, a klasszikus négyajtós forma miatt pedig megjelenése sokkal komolyabbá, elegánsabbá vált. Ez persze a karosszéria méreteiből is adódik, mivel a 4 és fél méteres hossz némileg túlnyúlik az alsó-középkategória határain.
Kényelmes utastér
A tekintélyes külső méret szerencsére az utastérben is jól érzékelhető, hiszen a Nubira belső tere akkora, hogy egy kategóriával feljebb is megállná a helyét, a sajátjában pedig grandiózusnak számít. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy négy, az átlagosnál megtermettebb utas hosszabb távon is kényelmesen utazhat benne. A tér minden irányban elég nagy, a CDX felszereltséghez járó plüssborítású ülések kényelmesek, a kárpitok minősége jó.
Az utastérben felhasznált többi anyag sajnos nem ennyire színvonalas. A műszerfalat „díszítő” műfabetét erősen lerontja az enteriőr harmóniáját, de az olcsó műanyagból készült ajtónyitó és a kapcsolók sem igen javítanak az összképen.
A praktikumot tekintve viszont minden rendben, a kezelőszervek elhelyezése ergonomikus, a mindennapi használat során fontos rakodórekeszek száma pedig éppen kielégítő: van használható méretű kesztyűtartó, pohártartó, és még a jobb első ülés alá is került egy fiók. A nagyobb tárgyak szállításához egy 405 literes csomagtartó áll rendelkezésünkre – nos, önmagában ennek alapján a kocsit nehéz lenne a kategória elitjébe sorolni.
Dinamikus motor
|
A váltó áttételezése elég rövid, így gyors autópálya-menetben a motor nagyon pörög, és emiatt a fogyasztás is magasabb némiképp. A koreai mérnökök az amúgy kellemes motor mellé egy meglehetősen pontatlan váltót kapcsoltak. Probléma egyrészt a szokatlanul rosszul megvezetett kar, másrészt a kiosztás sem a legjobb: az egyes majdnem ott van, mint más autón a hármas, a hármashoz meg már jobbra kell tolni. Így a kezelését szokni kell.
Menet közben
A budapesti kátyús utakkal viszonylag jól elboldogul a sportos hangolású, ugyanokkor kényelmes futómű. Komoly gondot csak a nagyobb úthibák jelentenek, ahol hajlamos felütni. A sportos kanyarvételeket nem mindig tolerálja, nagy tempónál már a karosszéria is jócskán dől. Emiatt nem érdemes túlzottan forszírozni a sportos stílust, inkább a nyugodt, kényelmes utazás illik az autóhoz.
Az elődhöz képest sokat javult a fék, nagyon pontosan adagolható, és az ABS is remekül kalibrált. Az autó irányíthatósága átlagos, a kormány pontos, de nagy sebességnél nem a legstabilabb. Autópálya-menetben leginkább a futóműzaj válik zavaróvá, de 100 km/órás sebességig kifejezetten csendes az utastér.
Értékelés
|