Belföld

Daewoo Nubira 1,8 CDX

Kipróbáltuk a koreaiak talán leginkább európaias modelljét, a Nubirát. A hatalmas utasterű alsó-középkategóriás Daewoo komoly ellenfele lehet akár a tradicionális márkáknak is. Tekintse meg képgalériánkat >>

A koreai gyártók közül leginkább a GM által felkarolt Daewoo készít az európai ízlésvilágnak megfelelő autókat. Így volt már ez a Kalosszal is, de az állítás a Nubirára különösen igaz. A külső designért az olasz sztártervező Pininfarina felelt, így a kocsi kellően modern és egyedi lett. Az orrkialakítás tökéletesen illik a korábbi Daewoo-arculatba, a klasszikus négyajtós forma miatt pedig megjelenése sokkal komolyabbá, elegánsabbá vált. Ez persze a karosszéria méreteiből is adódik, mivel a 4 és fél méteres hossz némileg túlnyúlik az alsó-középkategória határain.


Daewoo Nubira 1,8 CDX 1


Kényelmes utastér

A tekintélyes külső méret szerencsére az utastérben is jól érzékelhető, hiszen a Nubira belső tere akkora, hogy egy kategóriával feljebb is megállná a helyét, a sajátjában pedig grandiózusnak számít. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy négy, az átlagosnál megtermettebb utas hosszabb távon is kényelmesen utazhat benne. A tér minden irányban elég nagy, a CDX felszereltséghez járó plüssborítású ülések kényelmesek, a kárpitok minősége jó.


Az utastérben felhasznált többi anyag sajnos nem ennyire színvonalas. A műszerfalat „díszítő” műfabetét erősen lerontja az enteriőr harmóniáját, de az olcsó műanyagból készült ajtónyitó és a kapcsolók sem igen javítanak az összképen.


Daewoo Nubira 1,8 CDX 2

A praktikumot tekintve viszont minden rendben, a kezelőszervek elhelyezése ergonomikus, a mindennapi használat során fontos rakodórekeszek száma pedig éppen kielégítő: van használható méretű kesztyűtartó, pohártartó, és még a jobb első ülés alá is került egy fiók. A nagyobb tárgyak szállításához egy 405 literes csomagtartó áll rendelkezésünkre – nos, önmagában ennek alapján a kocsit nehéz lenne a kategória elitjébe sorolni.

Dinamikus motor





Műszaki adatok:

Motor: 1799 cm3-es, négyhengeres benzinmotor
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 90 kW (122 LE) 5800/min
Nyomaték: 165 Nm 4000/min
Saját tömeg: 1210 kg
Hossz/szél./mag.: 4500/1725/1445mm
Tengelytáv: 2600 mm
Csomagtér: 405 l
Végsebesség: 194 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 sec
Gumiméret: 195/55 R 15
Fogyasztás: (városon kívül/város/vegyes) 6,2 / 9,8 / 7,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km
Üzemanyagtartály: 60 l
Garancia: 3 év vagy 100 000 km
Alapár: 4 749 000 HUF

A nálunk járt Nubirát az elérhető legerősebb, 1,8 literes motorral szerelték; ugyanez a 16 szelepes, 122 lóerős aggregát dolgozik a Saab 93-ban és az Opel Astrában is. A Daewooban is jól teljesítő egység az 1,2 tonnás kasznit 9,5 másodperc alatt gyorsítja százra, végsebessége pedig közel 200 km/óra. A motorirányító rendszer némileg más mindhárom GM-modellben, sajnos a többihez képest a Nubiráé a legkevésbé nyomatékos, forgatva viszont kellően dinamikus.


A váltó áttételezése elég rövid, így gyors autópálya-menetben a motor nagyon pörög, és emiatt a fogyasztás is magasabb némiképp. A koreai mérnökök az amúgy kellemes motor mellé egy meglehetősen pontatlan váltót kapcsoltak. Probléma egyrészt a szokatlanul rosszul megvezetett kar, másrészt a kiosztás sem a legjobb: az egyes majdnem ott van, mint más autón a hármas, a hármashoz meg már jobbra kell tolni. Így a kezelését szokni kell.

Menet közben

A budapesti kátyús utakkal viszonylag jól elboldogul a sportos hangolású, ugyanokkor kényelmes futómű. Komoly gondot csak a nagyobb úthibák jelentenek, ahol hajlamos felütni. A sportos kanyarvételeket nem mindig tolerálja, nagy tempónál már a karosszéria is jócskán dől. Emiatt nem érdemes túlzottan forszírozni a sportos stílust, inkább a nyugodt, kényelmes utazás illik az autóhoz.


Az elődhöz képest sokat javult a fék, nagyon pontosan adagolható, és az ABS is remekül kalibrált. Az autó irányíthatósága átlagos, a kormány pontos, de nagy sebességnél nem a legstabilabb. Autópálya-menetben leginkább a futóműzaj válik zavaróvá, de 100 km/órás sebességig kifejezetten csendes az utastér.

Értékelés





Tetszett – nem tetszett
+ A kategória egyik legnagyobb utastere, praktikus belső tér, európai formák
– Pontatlan váltó, olcsó műanyagok az utastérben, drága 1,8 verzió

Az 1,8 literes motorral szerelt Nubira nem tartozik az olcsó autók közé. Felszereltsége ugyan jónak mondható, hiszen található benne a négy légzsák mellett alufelni, ABS, kipörgésgátló és digitklíma is, de ezért közel 4,8 milliót kérnek. A valamivel gyengébben felszerelt 1,6-os viszont már 3,4 millióért elérhető, ami igazán kedvező ár. A nagyobb motor miatt a Nubira kétségtelenül dinamikusabb, és ez a verzió valóban jobban felszerelt, de a közel 1,4 millós felár sokaknak nem ér ennyit.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik