Belföld

Kia Opirus – koreai luxus

Kipróbáltuk a koreaiak első igazi luxuslimuzinját. Az Opirus-ban minden megvan, ami egy luxusautóhoz kell: méretei gigásziak, felszereltsége pazar, ám sajnos ára is igen magas. Tekintse meg képgalériánkat! >>

Az utóbbi évtizedekben gazdasági csodát produkáló Dél-Koreában manapság az autóipar is rohamosan fejlődik. A térség legnagyobb gyártójaként a Kia nagyratörő terveket dédelget, melyből az egyik mostanra megvalósult: elkészítették első igazi luxuslimuzinjukat.

Ismerős design


Kia Opirus – koreai luxus 1

A formatervet tekintve az Opirus kitaposott utakon jár, hiszen a kocsi dupla fényszórós, krómozott hűtőmaszkkal kombinált orrkialakítása a néhány évvel ezelőtti Mercedes-Benz E-osztályéra hasonlít. A hátsó traktus szintén utánérzés, mivel ez a jellegzetesen ívelő C-oszlop és a domború hátsó szélvédő leginkább az amerikai Lincoln modellekre jellemző. A kissé eklektikus stílus egyébként nem zavaró, hiszen ízlésesen, átgondoltan keverednek az innen-onnan ismerős formai elemek. De azért kár, hogy a Kia tervezői csapata ezúttal nem tudta megismételni azt a bravúrt, ami legutóbb a remekül eltalált Sorentóval sikerült.

Luxus felsőfokon

Az enteriőr jóval egységesebb és konzervatívabb kialakítású. Az utasteret javarészt jó minőségű finom bőr, valamint szép kivitelű valódi fabetétek borítják. Van persze műanyag is, de szerencsére ezek is színvonalasabb darabok. Az Opirus közel öt méteres karosszériája hatalmas utasteret rejt.


Kia Opirus – koreai luxus 2

Az ülések elöl és hátul is nagyon kényelmes bőrfotelekre hasonlítanak, oldaltartásuk nem a legjobb – de ez egy fotelnél amúgy sem elsődleges szempont. A térérzet mind elöl, mind hátul fejedelmi, a méretek akkorák, hogy négy kosárlabdázó is kényelmesen elfér. A gáláns belső ráadásul abszolút zajmentes, így a lágyan ringatózó Opirus egy valóságos luxushajó benyomását kelti. A kényelmes utastérben ezen felül egy sor elektronikai berendezés gondoskodik az utazás nyugalmáról. A többzónás klíma ebben a kategóriában már alapnak számít, de az elektromosan állítható kormányoszlop, és az elöl-hátul több fokozatban is fűthető ülések, már a nemesebb márkáknál is komoly extráknak számítanak.

Amerikára hangolva





Műszaki adatok:
Motor:
3497 cm3-es, V6-os benzinmotor
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú automataváltó
Teljesítmény: 149 kW (203 LE) 5500/min
Nyomaték: 298 Nm 3500/min
Saját tömeg: 1897 kg
Hossz/szél./mag.: 4979/1850/1486 mm
Tengelytáv: 2800 mm
Csomagtér: 580 l
Végsebesség: 220 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,2 sec
Gumiméret: 225/60 R16
Fogyasztás: (városon kívül/város/vegyes) 8,2 / 16,9 / 11,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 18,9 l/100 km
Üzemanyagtartály: 70 l
Garancia: 5 év általános
Alapár: 10 990 000 HUF

Az Opirus nyomatékos V6-os motorja, automataváltója és puha, kicsit alulcsillapított futóműve kétséget sem hagy afelől, hogy a gyár elsősorban amerikai piacra szánja a modellt. A 3,5 literes motor csupán 203 lóerős, nyomatéka pedig 298 newtonméter. Ezek az értékek nem tartoznak a kategória élvonalába, de a mindennapos használatban ez nem igazán érezhető, hiszen a jól áttételezett, kézzel is kapcsolható, ötfokozatú automataváltóval kombinált egység kellően dinamikusan mozgatja a nagy Kiát. A sportos menetdinamika távol áll az autótól, amiért a hatalmas 1,9 tonnás tömeg, a szokatlanul lágy futómű, és ballonos gumik egyaránt felelnek.

Jó minőségű úton puhán ring az Opirus, de a nagyobb úthibák kivasalása már gondot jelent a felfüggesztésnek. Húzósabb kanyarokban érdemes sportüzemmódba kapcsolni, ilyenkor keményebbek lesznek a lengéscsillapítók, és némileg stabilabbá válik az autó, de a ballonos gumik miatt még ekkor sem elég pontos az irányítás. Emiatt az Opirus-szal nem is kíván az ember gyorsan hajtani, inkább lassan, megfontoltan, elegánsan közlekedik. A másik érv amellett, hogy inkább óvatosan hajtsunk, az a tekintélyes fogyasztás, városban ugyanis szinte lehetetlen 17 liter alá szorítani, tempósan közlekedve pedig akár 25 liter is lecsorog a torkán.

Full extrás


Kia Opirus – koreai luxus 11

Nálunk az Opirus-t egyetlen felszereltséggel árulják, amiben gyakorlatilag minden benne van: két első légzsák, függönylégzsák, oldallégzsák elöl-hátul, menetstabilizáló elektronika (ESP), tolatóradar, 16 colos könnyűfém felni, motoros ülésállítás elöl, bőr üléskárpit, ülésfűtés elöl-hátul, kétzónás automata légkondicionáló. Az ínyencek pedig csemegézhetnek a TV-vel kombinált DVD- és MP3-lejátszón.

Értékelés





Tetszett-nem tetszett
+ Bőséges helykínálat, jó zajszigetelés, nagy csomagtér
– Magas fogyasztás, Amerikára hangolt futómű

A Kia zászlóshajója nálunk 11 millióért érhető el, ami a rengeteg extra és a különleges megjelenés dacára is kicsit soknak tűnik, különösen úgy, hogy ez a modell Amerikában már egy felső középkategóriás modell áráért elvihető. Így elsősorban azoknak ajánlható, akik valami különlegesre vágynak és nem zavarja őket a feltehetően nagy értékvesztés. A Kia bízik az autó minőségében, mivel 5 év teljes körű garanciát vállal, ezért a leendő Opirus tulajdonosnak is érdemes legalább 4-5 évig használni az autót.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik