Az utóbbi évtizedekben gazdasági csodát produkáló Dél-Koreában manapság az autóipar is rohamosan fejlődik. A térség legnagyobb gyártójaként a Kia nagyratörő terveket dédelget, melyből az egyik mostanra megvalósult: elkészítették első igazi luxuslimuzinjukat.
Ismerős design
A formatervet tekintve az Opirus kitaposott utakon jár, hiszen a kocsi dupla fényszórós, krómozott hűtőmaszkkal kombinált orrkialakítása a néhány évvel ezelőtti Mercedes-Benz E-osztályéra hasonlít. A hátsó traktus szintén utánérzés, mivel ez a jellegzetesen ívelő C-oszlop és a domború hátsó szélvédő leginkább az amerikai Lincoln modellekre jellemző. A kissé eklektikus stílus egyébként nem zavaró, hiszen ízlésesen, átgondoltan keverednek az innen-onnan ismerős formai elemek. De azért kár, hogy a Kia tervezői csapata ezúttal nem tudta megismételni azt a bravúrt, ami legutóbb a remekül eltalált Sorentóval sikerült.
Luxus felsőfokon
Az enteriőr jóval egységesebb és konzervatívabb kialakítású. Az utasteret javarészt jó minőségű finom bőr, valamint szép kivitelű valódi fabetétek borítják. Van persze műanyag is, de szerencsére ezek is színvonalasabb darabok. Az Opirus közel öt méteres karosszériája hatalmas utasteret rejt.
Az ülések elöl és hátul is nagyon kényelmes bőrfotelekre hasonlítanak, oldaltartásuk nem a legjobb – de ez egy fotelnél amúgy sem elsődleges szempont. A térérzet mind elöl, mind hátul fejedelmi, a méretek akkorák, hogy négy kosárlabdázó is kényelmesen elfér. A gáláns belső ráadásul abszolút zajmentes, így a lágyan ringatózó Opirus egy valóságos luxushajó benyomását kelti. A kényelmes utastérben ezen felül egy sor elektronikai berendezés gondoskodik az utazás nyugalmáról. A többzónás klíma ebben a kategóriában már alapnak számít, de az elektromosan állítható kormányoszlop, és az elöl-hátul több fokozatban is fűthető ülések, már a nemesebb márkáknál is komoly extráknak számítanak.
Amerikára hangolva
|
Jó minőségű úton puhán ring az Opirus, de a nagyobb úthibák kivasalása már gondot jelent a felfüggesztésnek. Húzósabb kanyarokban érdemes sportüzemmódba kapcsolni, ilyenkor keményebbek lesznek a lengéscsillapítók, és némileg stabilabbá válik az autó, de a ballonos gumik miatt még ekkor sem elég pontos az irányítás. Emiatt az Opirus-szal nem is kíván az ember gyorsan hajtani, inkább lassan, megfontoltan, elegánsan közlekedik. A másik érv amellett, hogy inkább óvatosan hajtsunk, az a tekintélyes fogyasztás, városban ugyanis szinte lehetetlen 17 liter alá szorítani, tempósan közlekedve pedig akár 25 liter is lecsorog a torkán.
Full extrás
Nálunk az Opirus-t egyetlen felszereltséggel árulják, amiben gyakorlatilag minden benne van: két első légzsák, függönylégzsák, oldallégzsák elöl-hátul, menetstabilizáló elektronika (ESP), tolatóradar, 16 colos könnyűfém felni, motoros ülésállítás elöl, bőr üléskárpit, ülésfűtés elöl-hátul, kétzónás automata légkondicionáló. Az ínyencek pedig csemegézhetnek a TV-vel kombinált DVD- és MP3-lejátszón.
Értékelés
|