Belföld

Tovább növekedett az Ariston és az Indesit márkák gyártója

Az olasz Merloni Elettrodomestici háztartási berendezéseket gyártó vállalat 2004. első félévében is tovább növekedett: az árbevétel 6,8 százalékkal, az üzemi eredmény 11,3 százalékkal, az adózás előtti eredmény 10,1 százalékkal emelkedett 2003 azonos időszakához képest.

Az árbevétel 1,49 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 1,396 milliárdról. A vállalat üzemi eredménye 102 millió euróra nőtt az előző évi 92 millióról. Az adózás előtti eredmény 80 millió euró volt az egy évvel korábbi 73 millió euróhoz képest.

Az évente több mint 13 millió háztartási készüléket értékesítő Merloni Elettrodomestici két legfontosabb márkája az Ariston és az Indesit. A cég 17 gyárral rendelkezik Olaszországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Portugáliában, Lengyelországban, Törökországban és Oroszországban, s ezen felül 2004-ben még két gyár megnyitását tervezi.

A 3 milliárd euró forgalmú céget a milánói értéktőzsdén jegyzik. A Merloni csoport elkötelezett a kelet-közép-európai régió iránt, gyáregységekkel rendelkezik Lengyel- és Oroszországban. A következő három évben a cégcsoport várhatóan 100 millió eurót költ fejlesztésekre a régióban.

2003. november végén nyitotta meg a Merloni Elettrodomestici új irodáját Budapesten, mely a cégcsoport közép-európai regionális központja. Január óta Magyarországon üzemel a régiós telefonos ügyfélszolgálat, itt fogadják a magyar, a cseh és a szlovák vásárlók hívásait.

Áprilistól pedig több millió eurós beruházás eredményeként a helyi logisztikai központ régiószintű feladatokat lát majd el: Budapestről koordinálják a kelet-közép-európai értékesítést.

A Merloni 14,48 euró volt a milánói értéktőzsdén szerdán kora délután, 0,09 százalékkal magasabb a keddi 14,47 euró zárónál. Szerdán 14,50 eurón nyitott, január óta 3,14 százalékkal lett olcsóbb, egy év alatt 16,96 százalékkal drágult.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik