Belföld

Több új autó fogyott az első félévben

Magyarországon az első félévben 104 439 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, ami 2,7 százalékos növekedés a 2003. első félév eladásaihoz képest - tájékoztatta lapunkat a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Az egyesület táblázatából kiderül, hogy új személygépkocsiból és terepjáróból a legnagyobb értékesítő az első félévben a Suzuki volt, amely 18 280 járművek adott át a nagykereskedőknek, ami némi visszaesés a 2003. I. félévi 22 068-cal szemben. A Suzuki piaci részesedése a személygépkocsi és terepjáró területén 2004. I. félévben 17,5 százalékra mérséklődött a előző év I. félévi 21,7 százalékról.

Az első félévben a második legnagyobb személygépjármű- és terepjáróforgalmazó az Opel volt, amely 10 440 új terméket értékesített, ami némi csökkenés a 2003. I. félévi 12 734-gyel szemben. A piaci részesedést tekintve a személygépkocsi és terepjáró értékesítésben az Opel a második a márkák sorrendjében 10 százalékkal.

Az új személygépkocsik és terepjárók értékesítésében a harmadik helyen a Renault végzett az első félévben 10 311 jármű eladásával, ami 11 százalékos növekedés 2003. I. félévéhez képest. A Renault márka a magyarországi piaci részesedését 9,9 százalékra növelte 9,1 százalékról.

Az első félévben a bázishoz képest jelentősebb értékesítési növekedést ért el a Daewoo az 53,1 százalékos, a Ford a 42,2 százalékos, a Hyundai a 38,6 százalékos és a Toyota a 32,1 százalékos emelkedéssel.

A 3,5 tonna alatti új haszonjárművekből 2004. I. félévében 11 597-et értékesítettek, ami 5 százalékos növekedés a 2003. I. félévhez képest. A legtöbb 3,5 tonna alatti haszonjárművet a Ford márkából értékesítettek, 1604-et, ami 48,1 százalékos növekedés az előző év első félévéhez képest. A Ford piaci részesedését 13,8 százalékra növelte az előző év félévi 9,8 százalékról, és ezzel a legmagasabb piaci hányadot tudhatja magáénak a 3,6 tonna alatti haszonjárműveknél.

Az első félévben 3080 új, 3,5 tonna feletti haszonjárművet adtak el, ami 15,7 százalékos növekedés az előző év első félévéhez viszonyítva.

A motorkerékpárok értékesítése 23,8 százalékkal nőtt az első félévben, az eladott új motorkerékpárok száma 6133 volt. Legtöbb motorkerékpárt, 2356-ot a Suzukiból adtak el, és ezzel a márka piaci részesedését 38,4 százalékra növelte az előző év első félévi 31,2 százalékról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik