Az Európai Unión belül és kívül nagyjából minden harmadik eladott autó középkategóriás. Mivel e hatalmas piacot nagyon változatos vásárlókör alkotja, a Citroën is igyekszik különböző megjelenésű, egyéni stílusú modelleket kínálni.
Különböző karosszériák
A meglehetősen koros Xsara leváltása már időszerű volt, hiszen szinte minden konkurense új modellekkel szerepel a piacon. A középkategóriás Citroënt ezentúl C4-nek hívják majd, ami végre konzekvensen illeszkedik a márkán belüli jelzésrendszerbe. A franciák az aktuális trend szerint markánsan különböző három- illetve ötajtós verziót készítettek. Mindkét változat egyéni stílust képvisel: az ötajtós családiasabb, harmonikusabb, lekerekített formákkal operál, a kupé pedig élesebb vonásai miatt sokkal dögösebb és agresszívabb jószág. A Citroën hagyományaihoz híven mindkét modell kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal bír, és emellett kellően tágas belteret is ígér.
Spéci kormány
A C4 utasainak kényelmét elsősorban a könnyebb és kellemesebb vezetés érdekében kifejlesztett újdonságok biztosítják. A többfunkciós rögzített agyrészű kormány központi helyen összesíti a vezetést segítő legfontosabb funkciókat (sebességkorlátozó, tempomat) és kényelmi berendezéseket (audiorendszer, telefon). Ez az ergonómiai szempontból kiváló elrendezés jócskán megkönnyíti a berendezések használatát.
További újdonság az újonnan kifejlesztett, a vezetéssel kapcsolatos információkat megjelenítő, áttetsző kijelző, mely a műszerfal közepén található. Mivel a kijelző fényereje igazodik a kinti fényerőhöz, a megjelenő információk bármilyen körülmények között jól olvashatók.
Újabb extrák
Természetesen a C4-ben is megtalálható lesz az összes ma használatos aktív és passzív biztonsági berendezés: az ESP-től kezdve az abroncsnyomást figyelő rendszeren át egészen a sebességkorlátozóig. De ezek mellett érkezik néhány igazi újdonság is, mint mondjuk a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, ami az autópályán vagy autóúton való közlekedés során jelzi, ha átléptük a terelő- vagy a záróvonalat anélkül, hogy indexeltünk volna. Ha a vezető véletlenül nem figyel, az ülésébe szerelt vibráló elem figyelmezteti őt. Szintén fontos extra a kétfunkciós Xenon fényszóró, ami eddig csak a magasabb kategóriájú modellekben volt elérhető.
Ismerős motorok
A középkategóriás Citroën már bevezetésétől kezdve ötféle benzines és háromféle dízelmotorral lesz kapható. Benzineseknél az alapot a 90 lovas 1,4 literes jelenti, de lesz 2 literes 180 lovas sportverzió is. Dízelfronton továbbra is marad a Ford és a PSA közös fejlesztésű 1,6-os 110 lóerős motorja, de rendelhető lesz a 2 literes 92, illetve 138 lovas HDI is.
A C4 szeptemberben debütál a Párizsi Autószalon, és a hírek szerint még az ősszel hazánkba is megérkezik.