A hitel egy részét jelenti a Brassótól (Brasov) a magyar határig, a borsi (Bors) határátkelőig kiépítendő autópálya első finanszírozási részletének.
A hitel, amelyet az RZB és az amerikai Bear Stearns befektetési bank együtt nyújtanak, 10 év futamidejű, és a román pénzügyminisztérium vállal rá hitelgaranciát.
A Brassó-Bors 415 kilométeres autópálya építési munkálatai a tervek szerint 2012-ben fejeződnek be, a tervezés és építés teljes költsége 2,8 milliárd euró, a beruházás mintegy 8 ezer munkahelyet teremt.
Az EU erősen bírálja a tervet, mert a Bechtel pályázati kiírás nélkül kapott 2,3 milliárd euró értékű megbízást a román államtól. Emellett az EU egy másik autópálya építését támogatja, amely rövidebb úton kötné össze Bukarestet a magyar fővárossal.
A Brassó-Bors autópálya megépítését a környezetvédők is élénken bírálják, mert az egyes részeken az eddig érintetlen természeti környezet feldúlásával jár.