Belföld

FreeSoft részvények – nyilvános ajánlattétel

A FreeSoft Szoftverfejlesztő és Számítástechnikai Szolgáltató Rt. nyilvános forgalomba hozatal útján értékesíti 50 000 darab, egyenként 1000 forintos névértékű névre szóló, dematerializált törzsrészvényét - közölte a társaság.

A kibocsátás ideje július 21., jegyzési ideje július 21-27. A kibocsátási ár a névérték 180 százaléka, azaz részvényenként 1800 forint. Részvényeket jegyezni a vezető forgalmazó Equilor Befektetési Rt., a forgalmazó a Concorde Értékpapír Rt. irodáiban lehet.

Részvényvásárló bármely devizabelföldi és devizakülföldi jogi személy, jogi személyiség nélküli társaság és természetes személy lehet, maximum 250 000 darab részvény jegyezhető, a kibocsátó a részvényekre túljegyzést elfogad. Túljegyzés esetén a jegyzéseket időrendi sorrendben fogadják el. A jegyzések sorrendje azonos értéknap esetén a jegyzési ívek aláírási sorrendje.

A vezető forgalmazó, illetve a forgalmazó jegyzési garanciát nem vállal. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének határozata szerint az értékpapír kibocsátása a befektetők szempontjából a szokásostól eltérő kockázatú. A  felügyelet azzal indokol, hogy a kibocsátó jelen cégformában tavaly jött létre, továbbá a tájékoztatóban feltárta kockázatvállalási hajlandóságát a befektetések területén, illetve hogy a számítástechnikai ágazat nemzetközi viszonylatban is az átlagosnál kockázatosabbnak minősül.

A Freesoft Rt. alaptőkéje május végén 1 milliárd 50 millió forint volt, amelynek 90 százaléka a menedzsment tulajdonában van, akik nem kívánnak megválni részesedésüktől. A részvények 10 százalékával egy pénzügyi befektető rendelkezik.

A társaság 2003. évi árbevétele 634 millió forint, nyeresége 15 millió forint volt. A kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) 42 millió forintot tett ki. Az idei tervben 820 millió forint árbevétel és 120 millió forintos EBITDA elérése szerepel.

Az egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkozó Freesoft Rt. stratégiája szerint erőteljes expanzióra törekszik belföldön és külföldön. Bizonyos piaci szegmensekben, például az irodaautomatizálás területén meghatározó piaci szerep elérését tűzte ki célul. A termékpaletta bővítését részben fúziókkal, akvizíciókkal kívánja biztosítani a társaság. A cég tavaly leányvállalatot alapított Németországban. Az idén az Amerikai Egyesült Államokban tervezi leányvállalat létrehozását, távolabbi terveiben pedig a kínai és a brazíliai piaci megjelenést célozza meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik