A modell eladásai azért maradnak el a tervezettől, mert “nem eléggé össze nem téveszthető” – jelentette ki a “Car” brit magazinnak.
A jól értékesíthető és “össze nem téveszthető” autó tipikus példájaként a Tuareg modellt jelölte meg. Hibás döntésnek bizonyult a luxusmodellt konvencionális limuzin formájában megépíteni.
2003-ban a VW mindössze 6 ezer Phaeton modellt adott el és ezzel messze elmaradt a kitűzött céltól. Az idei évre 15 ezer Phaeton eladásával számolt korábbi terveiben a Volkswagen. A Phaeton 2000-ben jelent meg a piacon.
Az üzemi tanács és a részvényesek érdekvédelmi szervezete már számos alkalommal bírálta a Volkswagen által követett luxusmodell-politikát, ami alatt elsősorban a Phaeton programot kell érteni. A bírálók szerint a Volkswagennek a megfizethető kategóriájú modellek gyártására kellene összpontosítani energiáit.
Pischetsrieder megszellőztette a brit lapnak, hogy a Phaeton következő szériája valahol a kupé és a limuzin kivitel között lesz, de semmiképpen sem lesz egy “normális” limuzin.
A Volkswagen szóvivője Hans-Gerd Bode enyhítette az elnök szavainak élét kihangsúlyozva, hogy Pischetsrieder nem tartja a Phaetont úgy ahogy van elhibázottnak. A Drezdában készülő típust természetesen tovább gyártják. A Phaeton a Volkswagen hosszú távú luxusmodell-politikájának első fázisa és része egy nagy türelmet igénylő hosszas tanulási folyamatnak.
A Volkswagen gyászos eredménnyel indult az idei évnek. Az első negyedévben adózott eredménye 90 százalékkal 26 millió euróra esett vissza. A Volkswagen márkacsoport, közöttük a Golf, a Passat és a Phaeton veszteségbe csúszott. A veszteségtől csak a pénzügyi tevékenység eredménye óvta meg az autógyárat.