Belföld

Tovább terjeszkedik az Axel Springer

A német Axel Springer kiadói konszern a lengyelországi sikeren felbátorodva Bild típusú napilapokat akar kiadni más országokban is - jelentette ki a Financial Times Deutschland (FTD) című lap csütörtöki számában megjelent interjújában Mathias Döpfner, a konszern vezetője, s Magyarországot is szóba hozta.

A Springer adja ki Németországban a több mint négymillió példányban megjelenő bulvárlapot, a Bildet, Lengyelországban Fakt címmel jelentet meg Bildre emlékeztető napilapot.

Döpfner jelezte, hogy a döntést nem fogják sokáig húzni, “amennyiben egy projekt számára megfelelőek az előfeltételek, cselekedni fogunk” – közölte.

Előfeltétel, hogy a piac elég nagy legyen, a kiadónak már legyen tapasztalata egy adott országban, s összeálljon egy kompetens csapat.

Az első két feltételnek Magyarország eleget tesz. – A konkrét magyarországi tervekkel kapcsolatban semmit sem tudok mondani. Ám ismert, hogy Magyarország számunkra fontos és érdekes piac, ahol erős a pozíciónk. Természetesen megnézzük, miként építhetnénk ki ezt a pozíciót – közölte Döpfner.

A Faktot Lengyelországban a Springer ősszel indította útjára, s még veszteséges, bár rögtön piacvezető lett. Magyarországon még nagyobb merészség lenne lappal jelentkezni, mert erős a konkurencia: a bulvárlapok piacán már ott van a svájci Ringier konszern, s a német WAZ-csoport is szeretne bevásárolni – írta az FTD.

Döpfner jelezte, hogy a Springer terjeszkedésekor sok lehetőséget számításba vesznek, lapalapítást éppúgy, mint akvizíciót. Döpfner nem csak Kelet- és Közép-Európában szeretné erősíteni a konszernt, de a hagyományos nyugat-európai piacokon is, például Nagy-Britanniában, Franciaországban, de Olaszországban és Spanyolországban is.

A Springer legutóbb a brit Daily Telegraphot szerette volna megszerezni, a lap anyakonszernjének értesülések szerint egymilliárd eurót is hajlandó lett volna fizetni, de az üzlet végül is nem jött létre.

Vlagyimir Putyin hatalmát nem sok minden fenyegeti, ám ezek egyike biztosan Alekszej Navalnij. Az orosz ellenzéki vezető által kiszivárogtatott felvételek szerint az elnöké a világ legdrágább palotája. Ezek a képek rettenetes politikai károkat okozhatnak az orosz elnöknek.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.