Belföld

Elrajtolt a Kékszalag

Terv szerint, rendben elrajtolt a T-Mobile Nagydíj Kékszalag vitorlásverseny Balatonfüreden pénteken fél tízkor.

A 394 induló hajó hátszélben rajtolt el 2-es nyugati szélnél – mondta Visy László , a Magyar Vitorlásszövetség sajtófőnöke. Az első hajók már befordultak a siófoki bójánál. A fő esélyes Litkey Farkas rajtolt a Balaton leggyorsabb hajójának tartott Gardazurra hajójával, de a siófoki fordulónál már leelőzte a Blue Star Ujhelyi Gáspár Miklóssal a kormánynál, harmadik helyen a tavalyi győztes hajó, a Lisa haladt Soponyai Géza kormányossal.

A Kékszalag idei különlegességét az adja, hogy az idén a szabályok értelmében indulhatnak a legkorszerűbb, könnyű építésű, trapézos vitorlások – például a Liberák is –, amelyek a mai versenyhajó-építés csúcsát képviselik a balatoni mezőnyben. Ezek a hajók nem csak a leggyorsabbak, hanem a leglátványosabbak is: hiszen a hatalmas vitorlafelület döntőerejét a legénység saját testsúlyával egyensúlyozza: kereteken állva, drótköteleken lógva, kint a víz fölött.

Évről-évre rekordnevezést könyvelhet el a rendező, a Magyar Vitorlás Szövetség. Tavaly 357 hajó vágott neki a távnak, idén 394-en neveztek.

A Kékszalag a leghosszabb távú tókerülő verseny Európában. 1934-ben rendezték meg először – a tengeri sebességi versenyek mintájára. A háborús évek kimaradtak a verseny históriájából és volt idő, amikor csak minden második évben rendezték meg – ezért a 2004. évi Kékszalag sorrendben a harminchatodik. A verseny célja: minél hamarabb megkerülni a Balatont. A legrövidebb idő alatt célba futó hajó egy évig viselheti a Balaton legirigyeltebb vitorlástrófeáját: a Kékszalagot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik