A Népszabadság szerint elmarasztaló döntésre számíthatnak az érintett hazai sztrádaépítő cégek a versenyhivatal csütörtöki tárgyalásán.
Egymást érték a házkutatások az elmúlt hetekben a kormány gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési programjának megvalósításában érdekelt néhány cégnél. A hónapok óta tartó vizsgálatok a hírek szerint közvetlen bizonyítékot nem találtak, így a kartellezéssel vádolt cégek fölött valószínűleg közvetett bizonyítékok alapján ítélkeznek majd.
A gyanú szerint az M7-es Balatonszárszó és Ordacsehi közti szakaszának építési megbízását elnyerő Hídépítő–Betonútépítő párosa összejátszott a Strabaggal és a francia Colas érdekeltségei közé tartozó Egút Rt.-vel. Egyezségük állítólag arról szólt, hogy az M7-es és az M70-es beruházására a Strabag adhatja be a legkedvezőbb árajánlatot. Emellett a feltételezések szerint a megállapodás biztosította azt is, hogy az Egút és a Debmút építheti meg az M3-as Polgár–Görbeháza szakaszát.
A lap szerint az Orbán-kabinet kedvezményezett autópálya-építő cége, a Vegyépszer ugyanakkor hálás lehet az NA Rt.-nek, amiért a társaság nem kapott lehetőséget a 2002-ben elindított beruházásokon való szereplésre. Így a cég nem keveredett bele a kartellvádakba. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a hazai mélyépítőpiac meghatározó szereplőit elmarasztaló GVH-döntést a bíróság jogerősen is jóváhagyja, a Vegyépszer egyedüli magyar szereplője maradhat a következő évek gyorsforgalmiút-építéseinek. Az autópálya-beruházásokért felelős NA Rt. ugyanis a kartellvádakban elmarasztalt építőipari vállalkozásokat kizárhatja a kivitelezők kiválasztását célzó közbeszerzési eljárásokból.

Tartozások miatt autós sztrájkot tartottak az akkumulátorgyár-óriás egyik építője ellen
Mintegy 3-400 munkavállaló akasztotta meg a forgalmat az Iváncsán, még a Mediaworks lapja is beszámolt róla.