Belföld

A Sanoma további terjeszkedése Közép-Európában

A finn Sanoma WSOY médiacsoport folytatja terjeszkedését Közép-Európában, és tárgyalásokat folytat Oroszországban és Romániában - közölte hétfőn a vállalat elnöke.

A cég a jövőben a növekedésre, az alaptevékenységre koncentrál, és megválik a nem alapvető üzletágaktól. A Sanoma Magazines – amelyhez az európai magazinkiadók tartoznak – 2006-ban vezető pozícióba akar kerülni valamennyi meglévő piacán, és három-öt éven belül a harmadik magazinkiadó akar lenni Európában.


Ezt új magazinok kiadásával, illetve két-három új piac meghódításával, valamint felvásárlásokkal akarják megvalósítani. A csoport nettó árbevétele 2,396 milliárd euró volt 2003-ban, a működési kiadás 2,283 milliárd eurót tett ki.


A Sanoma Budapest Kiadói Rt., saját tudomása szerint, a magazinpiacon 30 százalékos részesedéssel rendelkezik. A kiadó 26 magazin, 3 portál és 19 weboldal tulajdonosa, köztük a FigyelőNeté, valamint konferenciaszervező részlegénk köszönhetően, a Figyelő Fórum évente átlagosan 45 üzleti konferenciát és szemináriumot rendez.


A cég 2002-ben indította be könyvkiadási, eseményszervezési és laphoz kötődő termékértékesítési tevékenységét, illetve márkakiadványok készítését végző részlegét. A tavalyi év az egész ágazat, ezen belül a Sanoma Budapest Kiadói Rt. számára is eredményes volt, idén és 2005-re azonban stagnáló kereslettel számol a társaság – közölte Szabó György vezérigazgató május közepén.


A példányszámok terén a tavalyi nagyon jó év volt, de az idén – a vásárlóerővel együtt – itt is stagnálás lesz – jelentette ki, hozzátéve, hogy az újságok általános forgalmi adójának 12-ről 15 százalékra emelése “a kiadók árbevételén meglátszik”, náluk például körülbelül három százalékos a csökkenés. A Sanoma tavaly, négyszáz alkalmazottal, 16 milliárd forint árbevételt ért el, ezzel az RTL Klub és a TV2 mögött, az Axel Springer-csoporttal egy szinten áll a magyar médiapiacon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik