Belföld

Kiszervezte régiós szállításait a Knorr-Bremse

Júniustól a Knorr-Bremse Kft. teljes kelet-közép-európai exportjának elosztással, szállítmányozással, csomagolással, vámoltatással kapcsolatos feladatkörét a Waberer's Csoport végzi - mondta Lepsényi István, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója.

Az igazgató elmondta az export kiszervezése a cég ez évre várható 14 milliárdos forgalmából több, mint 2,5 milliárdot érint. A megállapodást 2004. június 2-án írta alá Wáberer György, a Waberer’s csoport elnöke és Lepsényi István, a Knorr-Bremse Budapesti Intermodális Logisztikai Központban (BILK) nyílt közép-kelet-európai raktárbázisának felavatásán.

A kecskeméti központú Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. a közép-kelet-európai haszonjármű alkatrészpiac meghatározó szereplője, 2003-ban 13,6 milliárd forint árbevételt ért el. A forgalom 93 százaléka, 12,65 milliárd forint exportból, 7 százaléka pedig hazai márkakereskedőkön keresztül bonyolódott le, illetve elsődleges beépítő cégek megrendeléseit elégítette ki. A 12,65 milliárd forintos exportforgalom 80 százalékát, 10,1 milliárd forintos forgalmat a nyugat-európai piacokra, több, mint 2,5 milliárd forintnyi pedig a közép-kelet-európai régióba ment. Ez a forgalom bonyolódik mostantól a Waberer’s Csoporton keresztül, amitől egyébként a profi lebonyolításon kívül költségmegtakarítást várnak.

A kft. a kelet-közép-európai régió 13 országában márkakereskedőknek és elsődleges beépítőknek, a nagy teherautó-, busz- és haszongépjármű-gyáraknak szállít. A régióban több, mint 6 millió haszonjármű van forgalomban, ezen a piacon 41 százalékos a Knorr-Brense piaci részesedése, a második legnagyobb az amerikai WAPKO előtt. A régióbeli nagymegrendelők az évi 30 ezer teherautót előállító orosz Kamaz, a 20 ezer teherautót gyártó MAZ, illetve az évi 1500 buszt előállító cseh Karossa.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik