Belföld

14 millió forintos bírság a Henkel Magyarországnak

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartása miatt 14 millió forint bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal a Henkel Magyarország Kft-re - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az MTI-vel szerdán.

A közlemény szerint a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a Henkel Magyarország két reklámjában talált a fogyasztók megtévesztésére alkalmas, nem megalapozott állításokat. A két reklámfilmet összesen közel 400-szor sugározta három kereskedelmi televízió.

A GVH nem találta megalapozottnak annak a reklámnak a fő üzenetét, amelyben a reklámban megjelenített foltfajtákról azt állították, hogy a mosóporuk azt hatékonyabban tisztítja, mint egy másik, az úgynevezett prémium kategóriába tartozó mosópor. Hasolóan ítélték meg azt a reklámot, amely az általános szennyeződés eltávolítását és az anyag “fehérebbé tételét”, valamint a reklámban megjelenített foltfajták “kifehérítését” ígérte.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.