A márkák kedveltségi sorrendjében a legnagyobb vesztesek közé a brit közönség a postát, vagyis a Royal Mailt, a British Airways Plc légitársaságot és a Marks & Spencer Group Plc ruházati-kereskedelmi céget sorolta egy felmérés alkalmával – írja a Bloomberg hírügynökség. A posta népszerűtlenségét jól jelzi a BBC májusi híre, miszerint a Royal Mail évente 14,4 millió levelet kézbesít rossz címre – egy fogyasztóvédelmi szervezet becslése szerint. Ez azt jelenti, hogy a postai küldemények hatvan százaléka nem érkezik meg a „célállomásra”.
A most szóban forgó felmérést az Euro RSCG marketingcég végezte el Nagy-Britanniában. (Az Euro RSCG egyébként a francia Havas SA-hoz tartozik, amely többek között hirdetésekkel foglalkozik.) Készítői szerint a legnépszerűbb márkák közé azok a technológiai cégek tartoznak, amelyekkel a fogyasztók mindennap találkoznak, munkájuk során, illetve a világhálón.
|
A lista élén
A leginkább népszerűvé váló márkák közül három: az Amazon online könyvkereskedés, az eBay és a Google nem a hagyományos reklámlehetőségeket kihasználva tett szert népszerűségre – állapította meg az Euro RSCG. E vállalkozások inkább az internet kínálta lehetőségekkel éltek, az ehhez alkalmazkodó speciális piaci jellegzetességeket fordították a maguk javára.
A népszerűség-emelkedést tekintve az Amazon.com Inc. lett a negyedik, a Sony Playstation konzolja pedig a hatodik. A hagyományos(abb) márkák közül a Top 10-be bekerült még a Magyarországon is rendkívül dinamikusan terjeszkedő Tesco Plc és a Wal-Mart Stores Inc.-hez tartozó Asda kiskereskedelmi lánc, továbbá a Procter & Gamble Co. terméke, a Pringles nevű chips. A BMW autógyár Mini Cooper modellje és az EasyJet Plc, a fapados légitársaság egyaránt a 10 leginkább „dinamikus” márka közé tartozik.
A sor végén
A legrosszabb tíz közé olyan cégek kerültek, amelyek részben szintén a technológiai üzletágakban tevékenykednek. Így például a Sega és a Nintendo a legnagyobb vesztesek között van, pedig a szórakoztatóelektronika nagyágyúi közé számítanak.
A brit távközlési cég, a BT Plc szintén a negatív tartomány „éllovasa”, akárcsak az American Airlines Inc. Légitársaság. Talán az iraki háború kapcsán kipattant botrány tépázta meg leginkább BBC Radio 1 nevű adójának nimbuszát. Érdekes módon a vesztesek közé került az Avon Products Inc., amely részben ügynökök révén terjeszti kozmetikai termékeit.