Belföld

Sanoma: stagnáló lesz az idei és a jövő év

A tavalyi év az egész ágazat, ezen belül a lapunkat is kiadó Sanoma Budapest Kiadói Rt. számára is eredményes volt, idén és 2005-ben azonban stagnáló kereslettel számol a társaság.

“A példányszámok terén a tavalyi nagyon jó év volt, de az idén – a vásárlóerővel együtt – itt is stagnálás áll be” – jelentette ki Szabó György vezérigazgató, hozzátéve, hogy az újságok általános forgalmi adójának 12-ről 15 százalékra emelése “a kiadók árbevételén meglátszik”, náluk például körülbelül három százalékos a csökkenés.

Számításaik szerint 2005-ben is folytatódnak a 2004-es év tendenciái. A vásárlőerő nem fog lényegesen növekedni, de feltételezhetően a hirdetési piac aktívabb lesz, mint az idén, elsősorban az üzleti szférában.

A Sanoma tavaly 16 milliárd forint árbevételt ért el, ezzel az RTL Klub és a TV2 mögött, az Axel Springer-csoporttal együtt állnak. Tavaly árbevételük növekedése 8-10 százalék volt, ami a magyar médiában kifejezetten dinamikus és megbízható növekedésnek számít.

A tavaly februárban elindított National Geographic hatalmas siker lett: indulásakor elérte a 90 ezres példányszámot, most ez 80 ezer körül áll, ennek a fele előfizetés. E mellett jól indult a Maxima című női magazin is, vagyis kezdéskor 100-105 ezer példányban kelt el a lap, ami az áremelés után csak valamelyest csökkent.

“Nagyon sok lapunk előretört a vetélytársakkal szemben, és relatív előnyre tett szert a példányszám-versenyben” – mondta el Szabó György, annak a véleményének adva hangot, hogy “a Sanoma lapjainak piaci pozíciója javult”, s 30-35 százalékos részarányával a magazinpiac vezetője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik