A megoldás a két cég közleménye szerint rugalmasan illeszkedik a pénzintézetek létező informatikai rendszereihez, és a piacon páratlan adatvédelmet biztosít. A szolgáltatást elsőként szerdától a Budapest Bank ügyfelei vehetik igénybe.
A mobil banki szolgáltatásokat 1998-ban a Budapest Bank az elsők között vezette be Magyarországon. Mára a pénzintézetek nagy része kínálja ügyfeleinek az SMS-ben vagy WAP-on keresztüli ügyintézés lehetőségét, ezek azonban az adott bank által kifejlesztett, így összességében egymással nem kompatibilis, egyedi kezelést igénylő és eltérő műszaki alapokon nyugvó szolgáltatások.
A most kidolgozott mobil fizetési rendszer a hasonló megoldásokkal szemben a banki tranzakciók végrehajtása mellett közüzemi számlák mobiltelefonról történő rendezésére is alkalmas. Emellett további biztonságos mobil felhasználásokat, így például elsősorban a kártyás egyenleg feltöltését, elektronikus aláírást, illetve egyéb innovatív kereskedelmi megoldásokat is lehetővé tesz majd a jövőben.
A magyarországi GSM piac mintegy 80 százalékát lefedő két hazai mobilcég által létrehozott független mobil fizetési szolgáltató (mobile payment provider), az MPP Magyarország Rt. működtetett megoldás bevezetéséről a két távközlési szolgáltató az MPP Magyarország Rt. közreműködésével előrehaladott tárgyalásokat folytat az összes vezető magyarországi bankkal, közüzemi szolgáltatóval és egyéb partnerekkel.