Belföld

Új mobiltelefonos fizetési megoldás a Budapest Banknál

A Pannon GSM és a T-Mobile Magyarország Rt. olyan, banki rendszerektől független, nyitott technológiát dolgozott ki, amelynek segítségével bármely pénzintézet szabadon, saját szabványainak módosítása nélkül ültetheti át mobiltelefonra szolgáltatásait.

A megoldás a két cég közleménye szerint rugalmasan illeszkedik a pénzintézetek létező informatikai rendszereihez, és a piacon páratlan adatvédelmet biztosít. A szolgáltatást elsőként szerdától a Budapest Bank ügyfelei vehetik igénybe.

A mobil banki szolgáltatásokat 1998-ban a Budapest Bank az elsők között vezette be Magyarországon. Mára a pénzintézetek nagy része kínálja ügyfeleinek az SMS-ben vagy WAP-on keresztüli ügyintézés lehetőségét, ezek azonban az adott bank által kifejlesztett, így összességében egymással nem kompatibilis, egyedi kezelést igénylő és eltérő műszaki alapokon nyugvó szolgáltatások.

A most kidolgozott mobil fizetési rendszer a hasonló megoldásokkal szemben a banki tranzakciók végrehajtása mellett közüzemi számlák mobiltelefonról történő rendezésére is alkalmas. Emellett további biztonságos mobil felhasználásokat, így például elsősorban a kártyás egyenleg feltöltését, elektronikus aláírást, illetve egyéb innovatív kereskedelmi megoldásokat is lehetővé tesz majd a jövőben.

A magyarországi GSM piac mintegy 80 százalékát lefedő két hazai mobilcég által létrehozott független mobil fizetési szolgáltató (mobile payment provider), az MPP Magyarország Rt. működtetett megoldás bevezetéséről a két távközlési szolgáltató az MPP Magyarország Rt. közreműködésével előrehaladott tárgyalásokat folytat az összes vezető magyarországi bankkal, közüzemi szolgáltatóval és egyéb partnerekkel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik