Belföld

Új médiaóriást hozott létre az NBC és a Vivendi

Az amerikai NBC és a francia Vivendi Universal Entertainment (VUE) médiacégek létrehozták az NBC Universal globális hatókörű média- és szórakoztatóipari konszernt. 2005-re 15 milliárd dolláros forgalomat terveznek.

Az új cég aktívái között szerepelnek a szórakoztató- és médiaipar legnagyobb nevei, mint például az NBC tévécsatorna, a Telemundo, az USA Network, a Sci-Fi Channel, a Bravo, a Trio, a CNBC, a Microsofttal közös tulajdonban lévő MSNBC csatorna, a Universal Pictures filmgyár, a Universal Television és NMC Studios televíziós programstúdiók, 29 NBC és Telemundo tévéállomást magában foglaló csoport, öt szabadidőparkban tartott részesedés, beleértve a Universal Studios Hollywood és Universal Orlando parkokat.

A nemzetközi aktívák között videó és DVD kiadványok kiadói joga, tévéműsorok és dokumentumfilmek forgalmazása több mint 200 országban, valamint európai, ázsiai és dél-amerikai televíziós témacsatornák szerepelnek.

A tranzakció keretében a Vivendi Universal Entertainment (VUE) részvényesei 3,65 milliárd dollár készpénzt kaptak, amelyből a Vivendi Universal 3,4 milliárdot birtokol. Az NBC Universal átvállal 1,7 milliárd dollár adósságot a Vivendi Universal mérlegéből. Ennek értelmében a GE az NBC Universal 80 százaléka, a Vivendi Universal pedig 20 százaléka felett rendelkezik. A Vivendi Universal 2006-tól piaci árfolyamon lehívható eladási opcióval is rendelkezik majd pakettjére.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik