A Szabadság hidat 2005 márciusára állítják helyre, hat évvel azután, hogy a koszovói szerb elnyomást megakadályozandó a NATO lebombázta a hidat. A szerb illetékesek eddig azon az állásponton voltak, hogy az eredeti hidat még az ideiglenes híd eltávolítása előtt kell helyreállítani. Ez utóbbit hetente négy alkalommal nyitják meg, és teszik lehetővé tonnánként 0,1 eurónyi díj lefizetése mellett az áthajózást. A lehetséges forgalomnak mindössze 7 százalékát bonyolítják le jelenleg ily módon.
A dunai hajózásban érdekelt 11 ország illetékesei szerdán tanácskoztak a Duna Bizottságban, Branko Markovic az újvidéki közigazgatás illetékese ez alkalommal adott tájékoztatást az újságíróknak.
A Dunán 1987-ben 92 millió tonna árut, főként gabonát, fémet szállítottak, ez volt a forgalom maximuma. 1999-ben a folyó alsó szakaszán leállt a hajózás a NATO bombatámadásainak következtében. Azóta az Európai Unió által finanszírozott és tavaly júniusban befejeződött tisztítási műveleteknek köszönhetően lassan újraindult a hajózás. Markovic szerint a hatóságok számítanak az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 6 millió eurós támogatására, amiből a Szabadság hídból kivezető alagutat hoznák rendbe. Korábban az EU a híd újjáépítésére már 40 millió eurót megajánlott. Az alagút helyreállítási munkái az ősszel kezdődnek és 2005 márciusában, a híd helyreállításával egyidejűleg fejeződnek be.