Belföld

Kelet-Európában és Kínában terjeszkedik a Bertelsmann

A legnagyobb európai média konszern, a német Bertelsmann az elkövetkező években elsősorban a gyors ütemben bővülő ázsiai és kelet-európai piacokon kíván terjeszkedni.

Kínában például a könyvklub-tagok számát a jelenlegi 1,5 millióról néhány év alatt ötmillióra kívánja emelni. Kelet-Európában pedig főként az RTL televízió társaság szolgál majd a növekedés motorjakén.

Gunter Thielen, az igazgatótanács elnöke a konszern fő tevékenységi köreiben “középméretű” akvizíciók tervét jelentette be. Az elkövetkező három évben a Bertelsmann kétmilliárd euróval rendelkezik a célra.

A csökkenő forgalommal terhelt 2003-as eredmény után 2004-ben ismét bevétel növekedést tervez a konszern. A 2003-ban 20 százalékos növekedés után elért 1,123 milliárd eurós működési eredmény és 6,3 százalékos bevétel arányos nyereségkulcs az idén tovább javul. A kulcs esetében 2007-ig tíz százalékos szintet kíván elérni a konszern.

Címkék: archívum

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.