Erre utal az is, hogy a madridi merénylet miatt összehívott fővárosi védelmi bizottság tegnapi ülésén szóba került a metrókocsik bekamerázása. Aba Botond, a BKV vezérigazgatója azt mondta, vizsgálják, nem sértene-e személyiségi jogokat a kamera jelenléte.
A szeptember 11-ei, New York-i terrortámadás óta a BKV számos óvintézkedést hozott a metró biztonsága érdekében. Elzárták a mechanikai és elektronikus “behatolási lehetőségeket”. Mostantól pedig a végállomásokon ellenőrzik, nincs-e elhagyott csomag a kocsikban. Az állomásokról lehetőleg minden olyan tárgyat eltávolítanak, amely mögé gyanús csomagot lehet rejteni – mondta Demszky Gábor. A főpolgármester felkérte a BRFK vezetőit, hogy erősítsék meg a metrórendőrséget.
Bármi baj lenne, akár műszaki hiba okozta tűz vagy robbantás, a jelenleg is meglévő intézkedési tervek alapján mentenék az utasokat a föld alól – tájékoztatta lapunkat Benkovics Zoltán, a fővárosi polgári védelem igazgatója. A vészhelyzeti terv alapja, hogy a szerelvény nem maradhat az alagútban, bármi történik, el kell jutnia a legközelebbi állomásra. Ha műszaki hiba miatt ez nem lehetséges, a mögötte jövő szerelvény tolja ki az állomásra. Az utastérből kiszerelték a vészféket, így az utasok csak mikrofonon értesíthetik a vezetőt a bajról.