Belföld

Teszt: Kia Sorento 2.5 EX Premium

Teszteltük a Kia luxus terepjáróját, az automataváltós Sorentót. A kocsi terepen és a városban is jól teljesít, de felszereltségén lenne mit javítani. Tekintse meg tesztfotóinkat! >>

A kocsi designja kétségkívül remekül sikerült, a Sorento ugyanolyan erőt sugárzó, mint bármelyik márkásabb konkurense. A nagy méret ellenére az autó határozottan kecsesnek és elegánsnak mondható. Nagyon praktikus az egész kocsit körülvevő műanyag védőcsík, amit ráadásul sötétebb tónusura fényeztek. A kétszínű kialakításnak köszönhetően a Sorento felsőkategóriás luxusautó benyomását kelti.

Szürke belső


Teszt: Kia Sorento 2.5 EX Premium 1

A kocsi belsőterét a kettőség jellemzi. Egyrészt a kidolgozás és a felhasznált anyagok minősége határozottan jónak mondható, minden illesztés pontos, még igazán rossz úton sem szólalnak meg a műszerfal elemei. Sajnos azonban a Sorento lakberendezői nem álltak a helyzet magaslatán, mivel a remek kialakítású belteret a 90-es évek japán szürke stílusával vegyítették. Kicsit túlzásba vitték a fautánzatú műanyagok használatát is, de ez elsősorban ízlés kérdése.

Sajnálatos módon a belső ajtókilincs műanyagból készült, pedig ez az alkatrész a lényegesen olcsóbb Magentisben is fém. A kárpiton érződik, hogy terepezésre szánták, kicsit durva, viszont könnyen tisztítható. Aki luxusra vágyik, úgyis bőrbelsővel rendeli a Sorentót.


Teszt: Kia Sorento 2.5 EX Premium 2

A kocsi hatalmas külső méreteinek köszönhetően belül is remek a helykínálat. Elöl és hátul egyaránt hatalmas a tér, az ülések kényelmesek, ülőlapjuk elég hosszú, így a hosszú utazás sem fárasztó. A kényelemről automatikus légkondicionáló gondoskodik.

Tárolórekeszek tekintetében a kocsi elég jól el van eresztve, elöl és hátul is vannak apróbb rekeszek, pohártartók, így nem okoz gondot az apróságok tárolása. A nagyobb daraboknak a csomagtartóban a helyük, amelyet a két részben nyíló hátsó ajtón keresztül közelíthetünk meg. A poggyásztér alaphelyzetben közel 500 literes, és alapáron jár hozzá a csomagok biztos rögzítését elősegítő háló.

Kicsit lomha


Teszt: Kia Sorento 2.5 EX Premium 3

A Sorentót jelenleg egyetlen, 2,5 literes, 140 lóerős motorral kínálják. Ez a szerkezet a konszernhez tarozó Hyundaitól érkezik. A közös nyomócsöves dízel hidegen szokatlanul zajos, üzemmelegen már lényegesen csendesebb. Hangja kifejezetten mély tónusú, erőt sugárzó. Ám sajnos ebből az erőből nem érzünk túl sokat, mivel a kocsi üresen is több mint két tonna, és az automata váltó sem partner a dinamikus autózáshoz.

Ennek ellenére azért lendületesen is lehet autózni, ilyenkor azonban rohamosan megnő a fogyasztás. A kocsiban nincs pillanatnyi fogyasztásmérő, így csak a benzinkútnál, némi kalkuláció után jövünk rá az eredményre. Országúton, kíméletes használat esetén azonban már sokkal jobb a helyzet, némi odafigyeléssel akár a gyári érték is tartható.


Teszt: Kia Sorento 2.5 EX Premium 4

A Sorento a hobby-terepjárók között is új kasztot képvisel, mivel a tetszetős karosszéria alatt hagyományos terepjárós alváz és hátul merev tengely bújik meg. Ennek köszönhetően a nagyobb úthibákon kicsit idegesen viselkedik, de a rugózása így is kényelmes. Mentségéül legyen mondva, hogy mind az európai, mind a tengerentúli utak minősége sokkal jobb.

Az autó kezelése személyautósan könnyű, egyedül a fékpedál kicsit hosszabb útján érződik, hogy ez egy kéttonnás monstrum. A városi közlekedésben nagy előny a kocsi jó fordulékonysága, aminek köszönhetően a szűkebb parkolóhelyre is könnyű a beállás, sajnos ezt a műveletet nem segíti tolatóradar, így a mutatvány sikere egyedül a vezetőn múlik.

Terepre is jó

 Műszaki adatok

Motor: 2497 cm3-es, soros, négyhengeres, turbódízel
Váltó: négyfokozatú automataváltó
Hajtás: elektronikusan kapcsolható négy kerék hajtás, felezővel
Teljesítmény: 140 LE /3800min
Nyomaték: 320 Nm /2000min
Saját tömeg: 2076 kg
Hossz/szél./mag.: 4567/1863/1724 mm
Tengelytávolság: 2710 mm
Csomagtér: 441/897/1751 l
Végsebesség: 168 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,5 s Fogyasztás:(város /országút/vegyes) 11,8/7,3/8,9 liter/100 km.
Tesztfogyasztás (átlag): 12,6 l/100 km
Üzemanyagtartály: 80 l
Abroncsok mérete: 245/70R16 Tesztautó alapára: 9 999 900 Ft (EX Premium Automatic)
Garancia: 3 év/100 000 km teljeskörű, 5 év átrozsdásodás elleni garancia

A kocsi építéséből adódóan akár közepesen nehéz terepen is boldogul, mivel kellően magas, és a terpszögek is kedvezőek. A Sorento alaphelyzetben a hátsó kerék hajtású.

Az összkerékhajtás egy kapcsoló segítségével hozható működésbe, akár menet közben is. A kapcsoló harmadik állásában aktiválódik a felező és a korlátozott zárású automata hátsó diffizár. Ilyenkor a kocsi akár jeges emelkedőn, akár saras dűlőúton is minden gond nélkül elboldogul. Egyedül a széria gumik jelentenek problémát, tudásuk jóval elmarad a hajtásláncé mögött.

Értékelés

A Kia Sorento komoly terepező képességével kilóg a divatterepjárók hosszú sorából. Az autó biztonsági felszereltsége remek, hiszen alapáron jár a hat légzsák, ennek köszönhetően négy csillagot szerzett a törésteszten. A kidolgozási minősége is jó, ám néhány részletmegoldás azért kritizálható.

A presztízs kategóriába törekvő luxus terepjáró talán legnagyobb hiányossága az, hogy nincs teletömködve hi-tech elektronikával. Így a Sorento nélkülözi kényszerül a menetbiztonsági rendszert, a fedélzeti computert és még a tolatóradart is. Mindezekkel együtt a Kia terepjárója nagyon jó autó, ár-érték aránya pedig talán a legjobb.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik