Belföld

Kia Magentis 2.0 SE – koreai presztízs

Teszteltük a Kia középkategóriás limuzinját. Az amerikai stílusú modell kényelmes futóművével és csendes motorjával egyértelműen a presztízskategóriába sorolható.

A Kia felső-középkategóriás modellje, a Magentis markáns orrkialakításával, hatalmas króm hűtőmaszkjával kétségkívül presztízsautó benyomását kelti. A klasszikus, limuzinszerű forma leginkább az amerikai trendet követi, de azért az európai modellek között is jól mutat.



Kia Magentis 2.0 SE – koreai presztízs 1

Kattintson a képre!


Amerikai formák



Ahogyan a kocsi több mint 4,7 méteres hossza sugallja, a beltér mérete is hatalmas. A fejtér magas és a vállszélességben is kellően nagy a tér. Az ideális vezetési pozíciót könnyű beállítani, annak ellenére is, hogy a kormány csak függőlegesen állítható. Az ülések kényelmesek, de oldaltartásuk csekély. A hátul utazók sem panaszkodhatnak, hiszen itt is bőséges a tér. Mind a fej, mind a láb gond nélkül elfér, a kardánalagút tolakodása is csak akkor lehet kicsit zavaró, a hárman ülnek hátra.


Kia Magentis 2.0 SE – koreai presztízs 2

Kattintson a képre!

Az autó külső méretéhez képest kicsi a 386 literes csomagtartó, ráadásul igen lapos, így nagyobb tárgyak szállítására alkalmatlan. Némiképp javul a helyzet az aszimmetrikusan előrehajtható ülések ledöntésével. A poggyásztér nyitásáról sajátos elképzelésük van a dél-koreaiaknak: a csomagteret ugyanis vagy a távirányítóval, vagy az utastérben elhelyezett kapcsolóval lehet nyitni, a normál központi zár nyitására nem reagál.



Kia Magentis 2.0 SE – koreai presztízs 3

Kattintson a képre!

Szürke belső

A kocsi beltere egyhangú: mindent a komor szürke szín ural, egyedül a faszínű betétek jelentenek némi változatosságot. Az utastér szerelésének minősége példás, nincsenek zörgő, lötyögő panelek és nem kívánt zajok sem. Az anyagválasztás átlagos, a műanyagok kellően puhák, tapintásuk kellemes. A kezelőszervek japánosan precízek, a kapcsolók egyszerűek és világosak, semmi nincs túlbonyolítva, mindenre a funkcionalitás jellemző. Az egységes középkonzolt nemiképp megtöri az utólag beszerelt, ezüstszínű cd-rádió, amely bár jól szól, mégis meglehetősen stílusidegen.


Pörgős motor

A Kia kétliteres, dupla vezértengelyes, 136 lóerős motorja közeli rokonságban áll a Mitsubishi Galant erőforrásával, így nem meglepő, hogy már alapjáraton is szépen, rezgések nélkül üzemel. Szerencsére e tulajdonságát a fordulatszám magasabb régióiban is megtartja, ilyenkor is kulturáltan és csendesen végzi dolgát. Az erőforrás alacsony fordulaton kissé erőtlen, de pörgetve hamar magához tér, és dinamikusan mozgatja a másfél tonnás kocsit. Az ötfokozatú váltó precízen kapcsolható – a viszonylag hosszú negyedik és ötödik fokozat egyértelműsíti, hogy a kocsit leginkább utazóautónak szánták. Ezt a fogyasztási adatok is alátámasztják, mivel a városban a vártnál iszákosabb a Kia.


Műszaki adatok 

Motor: 1997 cm3-es, négyhengeres, benzines
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 136 LE /6000 min
Nyomaték: 180 Nm /4600min
Saját tömeg: 1480 kg
Hossz/szél./mag.: 4730/1820/1410 mm
Tengelytávolság: 2710 mm
Csomagtér: 386 l
Végsebesség: 207 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,5 s
Gumiméret: 205/60 R16
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 12,3/6,9/9,1 liter/100 km
Tesztfogyasztás (átlag): 13,4 l/100 km
Listaár: 6 299 900 Ft
Garancia: 3 év / 100 000 km, 5 év átrozsdásodás ellen  


Kényelemre hangolva

Az autó utazási komfortja igen meggyőző. Az amerikai stílusú, lágyra hangolt, dupla lengőkaros felfüggesztések remekül kisimítják az útegyenetlenségeket, így a Magentis rendkívül kényelmes. Az autó irányítása gyerekjáték, a szervokormány igen kis erőkkel dolgozik, a kormányzás hajtási befolyásoktól mentes, ám csak kevés visszajelzést ad. Gyors fordulókban a karosszéria hajlamos megdőlni, ami kicsit szokatlan egy ilyen alacsony építésű kocsitól. Forszírozott tempónál az autó érezhetően alulkormányozottá válik, de így is biztonságosan uralható. A négy tárcsafék és a kipörgésgátló nagy sebességnél is remekül teljesít.


Kia Magentis 2.0 SE – koreai presztízs 4

Kattintson a képre!

Értékelés

A Magentis felszereltsége bőségesnek mondható, hiszen megtalálható benne a két front- és oldallégzsák, a blokkolás- és kipörgésgátló, elektronikus légkondicionáló, a négy elektromos ablakemelő. Az autó ára elég borsos: a 6,3 millió forintos összeg gyakorlatilag megegyezik a konkurens európai márkákéval. Így a Magentis azoknak ajánlható, akik kényelmes, klasszikus formájú limuzinra vágynak, és nem zavarja őket, hogy Kia név még nem cseng olyan jól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik