Belföld

Reklámok az interneten – Online Hirdetési Index indul

A magyarországi piacvezető on-line médiumok összesített hirdetési bevételeiknek rendszeres publikálásával akarják felhívni a szakmai közvélemény figyelmét az internet, mint média piaci súlyának gyors növekedésére. A kezdeményezés eredményeként megszületett első, az idei esztendő első negyedét jellemző hivatalos On-line Hirdetési Indexet április közepén sajtótájékoztató keretében hozzák nyilvánosságra.

A piacvezető on-line médiumok értékesítési vezetői 2003 végén jöttek össze először, hogy megalapítsák az Online Értékesítők Klubját, azzal a céllal, hogy az iparág piaci presztízsének erősítésére teremtsenek minden különösebb kötöttséget mellőző fórumot.

Mester Sándornak, az [origo] értékesítési vezetőjének kezdeményezésére létrejött első klubtalálkozón Kürti István, a Sanoma kereskedelmi igazgatója vetette fel az on-line hirdetési index ötletét. Több hónapos előkészítés és egyeztetés után kialakultak az index tartalmi és formai szabályai. Az indexszel kapcsolatos adatok befogadására és kiszámítására sikerült megnyerni Levendel Ádámot, a Magyar Reklám Szövetség elnökét.

Az „On-line Hirdetési Index” kezdeményezés alapítói:
Axelero Rt., (online kiadvány: www.origo.hu)
Index Rt., (online kiadvány: www.index.hu)
Ringier Kiadó Kft. (online kiadványok: www.nemzetisport.hu , www.magyarhirlap.hu , www.blikk.hu)
Sanoma Budapest Kiadói Rt., (online kiadványok: www.startlap.com, www.noklapjacafe.hu, www.figyelonet.hu, www.ng.hu )

Az online hirdetési index a résztvevő médiumoknál maradó net-net hirdetési árbevételek összesítése alapján, illetve az ezekből levonható piaci trendek bemutatására készül. Nem részei az indexnek a barter-megállapodások alapján keletkezett bevételek, a direkt marketing bevételek (online DM bevételek), illetve a nem-hirdetési bevételek (emeltdíjas SMS-bevételek, tanácsadói bevételek, tartalomértékesítési bevételek stb.).

A kezdeményezés résztvevői havi rendszerességgel küldik meg hirdetési árbevételeiket Levendel Ádámnak, úgy, hogy a résztvevők nem ismerik meg egymás adatait. Az összes adatot csak a MRSZ elnöke látja, és ő az, aki ugyancsak havi rendszerességgel kiszámítja az összesített havi árbevételt, valamint az előző év azonos időszakához képest a változásokat.
A résztvevők az index negyedéves számait rendszeresen publikálni fogják, többek közt a Kreatív és a MédiaFigyelő szaklapokban. (A kezdeményezésben résztvevők az első adatszolgáltatáskor a 2003-as havi hirdetési árbevételi számokat is eljuttatják az MRSZ elnökének, hogy az éves összehasonlítások már az első indexadatok számításakor is elvégezhetők legyenek.)

Az „online hirdetési index” kezdeményezés nyitott. Két alapító ajánlásával egyszerre két új tag vehető fel. Az új belépők számára feltétel, hogy legalább 50 millió forintos éves tiszta hirdetési árbevétellel rendelkezzenek és fogadják el a kezdeményezés szabályait.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik