A NAS szóvivője szerint a két főváros között egy irányba már 385 norvég koronáért, vagyis 11 500 forintért lehet utazni az adók és illetékek nélkül április elejétől. A képviselő szerint az első hónapra már csaknem megteltek a gépek. A norvég vállalat Budapesten kívül Prágába és Dubrovnikba is elviszi utasait, áprilistól. Még nincs végleges megállapodás a légitársaság és a Budapest Airport (BA) Rt. között, de a cég honlapján már hirdeti a magyar célállomást.
A BA Rt. szerint azonban viszonylag gyorsan elintézhetik az engedélyeket, és akkor elvileg nincs akadálya az áprilisi indulásnak. Kiss László, a GKM légiközlekedési főosztályának vezetője szerint sem a norvégok, sem a Ryanair nem kereste meg a minisztériumot. Amennyiben minden egyéb szerződést megkötöttek, a szaktárca 30 napon belül előkészíti a menetrendi engedélyt – fűzte hozzá. A főosztályvezető utalt rá, hogy a Norwegian esetében – a norvég államnak a SAS légitársaságban való részesedéséből fakadó érdekek miatt – meg kell vizsgálni, hogy van-e korlátozás a légitársaságok kijelölésére vonatkozóan.
A NAS-t 1993-ban alapították, 2002-ig a szintén norvég Braathens alvállalkozója volt. Tavalyelőtt belevágtak az „olcsó cégek” üzletébe spanyol és portugál úti célokkal, tavaly már Londont és Stockholmot is fölvették a hálózatba. Jelenleg nyolc Boeing–737-300-as repülőgépet üzemeltet a 350 alkalmazott. Az első teljes üzleti évben több mint egymillió utast szállított.