“Én volnék a legboldogabb, ha valaki olyan bölcs lenne, hogy a vízduzzasztást és a hajózhatóságot gátépítés nélkül tudná megoldani. Attól tartok azonban, hogy ez nem lehetséges. Éppen ezért javaslom, hogy nemzetközi szakértőkből álló bizottságot kérjünk föl a helyzet föltárására, s ha ők is a duzzasztógát mellett tennék le voksukat, akkor annak megépítését népszavazással kellene szentesíteni” – mondta Nemcsók János, aki arról is beszélt: a jelenlegi helyzet csak a szlovák félnek jó, hiszen a feltételeket jelenleg Szlovákia diktálja. Ez abból is látszik – tette hozzá –, hogy az előző kormány teljesítette a szlovák fél óhaját, hogy a Mária Valéria híd pillérét az eredetinél magasabbra emelje. Ennek azért van jelentősége, mert a magasabb pillér azt szolgálja, hogy a Duna a nagymarosi gát megépítésével is hajózható maradjon. Tehát a Fidesz is számolt a gátépítés lehetőségével.
Nemcsók ma azt mondja, hogy 1998 óta a legrosszabb változat vált valóra: egyik kormány sem meri vállalni az ezzel kapcsolatos politikai döntést. Holott Nemcsók – aki jelenleg az Alföld felzárkóztatásáért felelős kormánymegbízott – véleménye szerint e mostani még kedvező pillanat, a magyar parlamenti választások előtt ugyanis már nem lehet Bős–Nagymaros ügyével előhozakodni.