Belföld

Kis mértékben rontott eredményén a Zwack

admin
admin

2004. 02. 11. 09:05

A Zwack Unicum Rt. az elmúlt évet a nemzetközi számviteli szabványok (IFRS) szerint 2,66 milliárd forint adózás előtti nyereséggel zárta, amely kismértékben alacsonyabb az előző évi 2,71 milliárd forintnál, de megegyezik a tervezettel - közölte a cég a 2003-as üzleti évről készített gyorsjelentésében.

A Zwack Unicum Rt. az elmúlt évet 27,792 milliárd forint bruttó árbevétellel zárta, amely 1 százalékkal haladja meg a 2002-es 27,527 milliárd forintot. Az üzemi eredmény az elmúlt évben 2,747 milliárd forintot tett ki, szemben a megelőző évi 2,708 milliárd forinttal. A gyorsjelentés szerint a nettó értékesítés tavaly 19,451 milliárd forint volt, amely 4,3 százalékkal magasabb a 2002. évinél. Az export árbevétel 989 millió forintot tett ki, ez 3,1 százalékkal nagyobb a 2002. évi exportteljesítménynél.


A belföldi értékesítés szinten maradt, a saját termelésű minőségű termékek árbevétele kismértékben emelkedett, míg a kommersz szeszesitaloké 10 százalékkal csökkent. Az import termékek árbevétele 3,3 százalékkal mérséklődött, míg a bor üzletág értékesítése közel 21 százalékkal nőtt 2002-höz viszonyítva. Tavaly az anyagköltségeket a cégnél sikerült a 2002. évi szinten tartani, a személyi jellegű költségek az előző évihez képest 7 százalékkal nőttek, amely átlagosan 7 százalékos bérfejlesztés, a létszámleépítés és az összetétel-változás együttes hatásának eredménye.


Az elmúlt évben a cég 742 millió forintot költött beruházásra, ebből 280 millió forintot fordított az irodaprojektre, amellyel a jelenlegi két irodaépületből egy helyre központosították a cégvezetést és az adminisztrációt. Tavaly az rt. közel 150 millió forintot fordított marketing jellegű beruházásokra. Frank Odzuck vezérigazgató kedden szűkkörű sajtóbeszélgetésen közölte: a cég osztalékpolitikája változatlan, az adózott nyereség 50-80 százalékát fizetik ki osztaléknak.


A vezérigazgató elmondta: az idén legalább a tavalyi forgalom és profit elérését tervezik. Az európai uniós csatlakozás révén a cég stratégiájában a vezető márkáira koncentrál mind belföldön, mind külföldön – tette hozzá. Elmondta: az Unicum és a Zwack Vilmos hozza az árbevétel jelentős részét. A terv az, hogy a jövőben szélesítik a termékpalettát, a Vilmos esetében március elejétől Vilmos Nektár néven egy mézesalapú pálinkát is forgalomba hoznak. A keserűitalok terén az Unicum marad az elsőszámú márka, de a Hubertus esetében Hubertus 33 néven egy új gyógynövény alapú ital is forgalomba kerül a tavasszal, emellett a Fütyülős márkanévvel forgalomba hozott pálinka palettáját is új ízekkel bővítik.


A vezérigazgató szavai szerint miután a borházat tavaly integrálták a cég gasztronómiai üzletágába, erősítik a jövőben is jelenlétüket az éttermekben, illetve a szórakoztató vendéglátóhelyeken. Export-tevékenységükben Olaszországra, Németországra, Romániára és az USA-ra koncentrálnak.


 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.