Az Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. a NAPI Online érdeklődésére cáfolta, hogy a társaság főtulajdonosai – a Bau Holding és a Bouygues cégek – által megemelt vételár miatt 215 milliárd forintba kerülne az államnak az M5-ös sztráda, mint az reggel a Világgazdaságban megjelent.
A Világgazdaság reggeli információi szerint azonban az AKA Rt. tulajdonosai, a Bau Holding és a Bouygues csak az eddig elhangzott összegek közel duplájáért adták volna el a sztrádacégben lévő többségi részesedésüket. Így az állam kisebbségi részt vásárolhatott volna, és talán teljesült volna a tulajdonosok azon szándéka, hogy bérbe adják az M5-öst. Az államnak a reggeli hírek szerint 215-220 milliárd forintjába került volna a vállalat a hitelállományok átvállalásával.
A lapinformációk egészen tegnapig ennél jóval alacsonyabb, 70 milliárd forintos vételárról, valamint a társaság 50 milliárdos hitelállományának átvállalásáról szóltak.
A cég cáfolatának értelmében nem lehet tudni, hogy a tárgyalássorozaton valóban elakadt -e a sztráda teljes kivásárlásának az ötlete.
Szombaton Gaál Gyula, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) politikai államtitkára úgy nyilatkozott: elkészült az a szerződés, amely lehetőséget biztosít a kormány számára, hogy az általa kijelölt állami intézmény megvásárolja az M5-ös autópálya tulajdonosa, az AKA Rt. részvényeit. “A szerződést parafálták szombaton, az aláírásához azonban még kormánydöntésre van szükség” – tette hozzá.
Gaál Gyula szerint tehát csupán kormánydöntésre vár a szerződés aláírása, a kormány azonban – hiába sürget az idő – nem foglalkozik ezzel a kérdéssel szerdai ülésén. Erről a kormányszóvivői irodán tájékoztatták a FigyelőNetet. (Korábban Medgyessy Péter miniszterelnök február 1-jéig adott határidőt a gazdasági tárca vezetőjének, hogy megállapodjon az Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. tulajdonosaival a szerződéses konstrukcióról.) A GKM-nél lapunk kérdésére elmondták: csak a végleges döntés után nyilatkoznak, addig is forduljunk a kormányszóvivői irodához.