Minthogy az M5-ös vevőjének a kiléte biztos, már csupán az a kérdés, hogy ki adja majd a pénzt az ügylethez. A szerdai kormányülésen várhatóan döntenek a finanszírozóról is. A Magyar Hírlap információi szerint egy kereskedelmi bankokból álló konzorcium nyújtana hitelt, ám egy másik elképzelés szerint az ügylet pénzügyi hátterét a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) garantálná, annak ellenére, hogy az állam bankja csak infrastrukturális fejlesztéseket finanszírozhat. A koncesszor részvényeinek kivásárlása pedig elvileg nem minősül annak.
A gyakorlatban azonban más a helyzet. A napilap jogászoktól úgy értesült, hogy mivel az M5-ös továbbépítésének egyik feltétele az Alföld Koncessziós Autópálya Rt. kivásárlása, így elhárult az akadály az elől, hogy az MFB belépjen az üzletbe.
Banki szakértők szerint a kiszemelt kereskedelmi pénzintézetek csak akkor vállalnak szerepet, ha az állam garanciát vállal a tranzakcióra, illetve ha a továbbiakban kiveszik részüket az autópálya-építésekből.