A világ legnagyobb autógyárának, a General Motorsnak a németországi vállalata 13,9 milliárd euró árbevételre tett szert, ez 6,3 százalékkal kevesebb a 2002-esnél. Európában az Opel 1,57 millió járművet adott el tavaly, 0,5 százalékkal többet, min egy évvel korábban.
A három éve zajló költségcsökkentési programnak köszönhetően az idén már kisebbfajta működési nyereségre számít a társaság, és nagy reményeket fűz az új Astrához, amely a Volkswagen új Golfjával együtt idén márciusban kerül piacra. Idén több mint 9 százalékos európai piaci részarányt akar elérni az Opel a tavalyi 8,8 százalék után. Németországban 10,8 százalékos piaci arányt szeretnének a tavalyi 10,3 és a tavalyelőtti 10,4 százalék után.
Az Opel a költségcsökkentés jegyében a tavalyi év végén heti 35 óráról 30-ra szállította le a munkaidőt főbb telephelyein mintegy 5500 dolgozója számára, hogy elkerüljék az elbocsátásokat. A cég 21 000 embert foglalkoztat legnagyobb gyárában, Rüsselsheimben. Az Opelhez hasonlóan a Volkswagen is értékesítési nehézségekkel küzd, előzetes becslései szerint a működési nyeresége 2003-ban több mint felével csökkent 2002-höz képest.
