Belföld

Jegykiállítási jutalékot kell fizetni a repülőjegyek után

Február elsejétől a jelenlegi 7 százalékról 1 százalékra csökken a Malév-repülőjegyek értékesítése után az utazási irodákat megillető jutalék, ezzel egy időben azonban a repülőjegyek után az utasoknak jegykiállítási, vagyis úgynevezett szervízdíjat számítanak fel az utazási irodák.

Krebsz Adrien, a Malév szóvivője az MTI kérdésére elmondta, hogy a jegykiállítási díj a Malév jegyirodákban egységesen minden repülőjegy után 5.500 forint lesz, a turista és a business osztályra szóló jegyek után is. A Malév irodáiban egységesen 5.500 forintot számítanak fel az európai, illetve az Európán kívüli desztinációk esetében is.

A szóvivő emlékeztetett arra, hogy az eddigi 7 százalékos jutalék nagy részét az irodák árkedvezmény formájában továbbadták az utasoknak. A repülőjegy árában eddig is szerepelt a 7 százalékos jutalék, a repülőjegy kiállítási díj azonban nem. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a jegyárak változnának a korábbi és a jelenlegi jutalék, és a szervízdíj összegének különbözetével.

Krebsz Adrien elmondta, hogy a Malév jegyárai egyes esetekben 5.500 forinttal emelkednek, de megerősítette, hogy az új árstruktúrának köszönhetően több utas is a korábbinál olcsóbban juthat majd repülőjegyhez.

“A decemberben bevezetett új árstruktúra alkalmazásával a turisták már 29.900 forinttól vásárolhatnak a Malév járatokra jegyeket” – tette hozzá. Az üzleti utasok számára pedig napi fordulót lehetővé tevő kedvező árszintet kínál a Malév. A szervízdíj online rendelésnél 1.000 forint. A szóvivő hangsúlyozta, hogy az intézkedés célja nem a megtakarítások növelése, hanem az átlátható és kedvező árstruktúra, amitől jelentős forgalom növekedést vár a társaság.

A KLM is arról tájékoztatta az MTI-t, hogy február elsejétől a holland légitársaság és a Northwest Airlines is módosítja árképzését Magyarországon. Csökkentik az utazási irodáknak fizetett jutalékot és ezzel egyidőben bevezetik a szervízdíjat, amelyet a saját jegyirodai eladásaiknál alkalmaznak. Ezeket az utazási irodáknak is javasolják. A KLM közlése szerint ez a díj fedezi majd a jövőben a jegyeladáshoz kapcsolódó költségeket. Ezzel az utazási irodák nagyobb versenyhelyzetbe kerülnek, a nyújtott szolgáltatások és a kiszolgálás színvonala felértékelődik – teszik hozzá.

A szervízdíj bevezetése miatt a KLM és a Northwest Airlines nem kívánja 2004 április elsejével emelni az árait. A szervízdíjak a KLM esetében azonban nem egységesek. Az európai járatok turista osztályain a díj 5.000 forint, más osztályon azonban 15.000 forint. Az interkontinentális járatok turista jegyei után 15.000 forint szervízdíjat, a business jegyek után 40.000 forintot kell fizetni. Online foglalás esetén egységesen 3.000 forint a szervizdíj mértéke.

A megkérdezett utazási irodák szerint ez az új rendszer jegyáremelést eredményez. Tóth Attila, a Vista Utazási Iroda repülőjegy értékesítési igazgatója elmondta: náluk a szervízdíj turista osztályon az európai utaknál 5.000 forint, míg az európán kívülieknél 15.000 forint lesz. Az igazgató hozzátette: várhatóan az utazási irodák a légitársaságok által meghatározott mértékeket követik.

Gyarmati Ferenc, az Aeroviva Utazási Iroda ügyvezető igazgatója elmondta: a légitársaság nem írja elő, hogy az utazási irodák mekkora díjat számoljanak fel. “Mindenki annyit szed, amennyit jónak lát” – jegyezte meg az ügyvezető igazgató. Mint mondta, az Aeroviva minimális szervízdíjat tervez. Hozzátette: csupán 6-7 légitársaság vezeti be az új konstrukciót. De – mint mondta – ezek a légitársaságok a teljes forgalom mintegy 60-70 százalékát bonyolítják Magyarországon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik