Belföld

Visszaszerezte vezető szerepét a HP

2003 negyedik negyedévében a HP visszaszerezve első helyét a PC piacon, de az egész éves forgalmat tekintve a Dellé a pálma, derült ki a szerdán közzétett IDC és Gartner jelentésekből.

Az IDC számításai szerint a HP 7,5 millió PC-t adott el világszerte, ami 21 százalékkal több, mint 2002 negyedik negyedévében a 6,2 millió. A Dell 7,2 millió gépet értékesített, ami 19,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 6,1 milliót. A Gartner hasonló adatokat publikált: A HP 7,5 millió PC-t értékesített, ami 21,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, míg a Dell 7,1 milliót, 19,7 százalékkal többet, mint egy éve.

A Gartner szerint a negyedéves összforgalom 48,4 millió volt, ami 12 százalékos növekedést jelent. Az IDC 44,6 millióval számolt, ami 15,2 százalékos növekedést képvisel. A negyedik negyedév mindig erős időszak a fogyasztói vásárlások miatt, és a HP jelenléte erős ebben a szegmensben, a kereskedelmi jellegű vásárlások terén pedig a Dell az erősebb, mondja Roger Kay, az IDC kliens számítási alelnöke, aki szerint a tavalyi negyedik negyedév egy 4-5 negyedévre kiterjedő fellendülési időszak kezdete, amit elsősorban az üzletek PC vásárlása fog fémjelezni.

Az IDC adatai szerint az egész 2003-as évben a Dell 25,8 millió PC-t adott el, 25 százalékkal többet, mint a 2002-es 20,7 millió. A HP a második 25 millióval, ami 14,5 százalékkal jobb, mint az előző évi 21,8 millió. A Gartner valamivel kisebb számokkal operál mindkét cég esetében. Náluk is a Dell az első 25,3 millióval (25,8 százalék), míg a HP a második 24,2 millióval (12,3 százalék). A 2003-as egész éves forgalom az IDC szerint 152,6 millió, míg a Gartner szerint 168,9 millió. A különbség abból adódik, hogy a Gartner nagyobb részesedéssel számol a márkátlan ún. „fehér dobozos” rendszerek esetében.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik