Belföld

Még Olaszországban is csökkent a Fiat részesedése

Az olasz FIAT tavaly vesztett Európában piaci részesedéséből: az európai autógyártók szövetségének (ACEA) csütörtökön megjelent adatai szerint a torinói csoport három márkája - a FIAT, az Alfa Romeo és a Lancia - piaci részaránya Európában tavaly 7,4 százalékra csökkent a tavalyelőtti 8,2 százalékról.

A három márkán belül a legnépszerűbb FIAT 6,2 százalékról 5,6 százalékra esett, míg az Alfa Romeo és a Lancia piaci részaránya szerényen emelkedett, 1,1 százalékra, illetve 1,2 százalékra. Az Európai Unió országaiban a FIAT együttesen 1,058 millió autót adott el, 10,2 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző évben. Decemberben 67 561 személyautót értékesítettek az unióban, ez 19,7 százalékos visszaesés a megelőző decemberi adatokhoz képest.


A FIAT helyzete tavaly hazai piacán is romlott: 27,97 százalékra csökkent részesedése az olasz autópiacon, a tavalyelőtti 30,16 százalékról. Decemberben Olaszországban 27,6 százalékos volt piaci részaránya a 2002 decemberi 27,8 százalék után. A FIAT-válság előtt, 2001 decemberében a cég a hazai piacnak még a 34,13 százalékot mondhatta magáénak. A FIAT csütörtök délelőtt 6,24 euró volt a milánói értéktőzsdén, a szerdai záróhoz képest 0,06 százalékos emelkedéssel. Csütörtökön 6,22 eurón nyitott. Ötvenkét héten belül 9,60-5,17 euró között alakult az ára, most 33,76 százalékkal olcsóbb, mint egy éve.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik