Belföld

75 pályázat az NA Rt. autópálya-tendereire

Összesen 75 pályázatot nyújtottak be a Nemzeti Autópálya Rt. (NA Rt.) által december 17-én meghirdetett közbeszerzési pályázatokra - közölte az NA Rt. kedden.

A Nemzeti Autópálya Rt. a Közbeszerzési Értesítőben tette közzé a nyolc autópálya-szakasz megépítésére vonatkozó a tenderfelhívást. Az M0-ás autópálya keleti szektorának, M5-ös és a 4-es főút közötti 12 kilométeres szakaszára, az M3-as autópálya Nyíregyházát, illetve a 4-es utat elkerülő összesen 24 kilométer hosszú szakaszára, továbbá a Görbeháza-Nyíregyháza közötti 39 kilométer hosszú szakasz
megépítésére.

A negyedik kiírás az M7-es autópálya Nagykanizsa-Becsehely közötti 17 kilométeres, valamint a Zamárdi-Balatonszárszó közötti 15 kilométeres szakaszra vonatkozik, a hozzátartozó kőröshegyi feszített beton völgyhíddal. Az ötödik tender az M35-ös autópálya Debrecent elkerülő 12 kilométeres szakaszának megépítését, a hatodik a Görbeháza-Debrecen közötti 35 kilométeres szakaszát tartalmazza.

A hetedik kiírás a 4-es főút Vecsést és Üllőt elkerülő 12 kilométeres szakaszának megépítésére vonatkozik. A jelentkezéseket az előminősítési eljárás keretében értékelik, és az előminősített vállalkozók tesznek majd árajánlatot a tenderdokumentációban foglalt műszaki tartalom megvalósítására, vagyis a tényleges autópálya-építésre.

A nyolc szakasz összesen 166 kilométer hosszú, ami a múlt évben átlagos 1,3 milliárd forintos kilométer díjjal számítva , mintegy 210-230 milliárd forintba kerül, bár a kőröshegyi völgyhíd bonyolult technikai megoldása miatt inkább a nagyobb összeg felé billen a mérleg. A nyolc szakaszra összesen 17 cég, 75 pályázatot adott be. A 17 cégből 8 külföldi telephelyű, 9 pedig Magyarországon működő. A külföldi társaságok – egy kivételével – EU-tagországból, illetve az idén májusban az EU-hoz csatlakozó országból valók. Két jelentkező, a Habau és a Porr osztrák, a Skanska cseh, a Mota-Engil portugál, az Engeocom orosz, az Inziniersky stavby szlovák, a Walter-Heilit német, míg az Aktor görög.

Tompos Attila, az NA Rt. EU koordinációs igazgatója az MTI-nek elmondta: a magyarországi autópálya tendereztetés történetében ez volt az első kiírás, amelyben referenciaként nemcsak a Magyarországon, de más ország területén megépített autópályát is elfogadtak. A 17 jelentkező cég közül legaktívabbak, a Hídépítő Rt., a Mota-Engil s.a., a Strabag Rt., és a Vegyépszer Rt. voltak, mindegyik tenderre jelezték szándékukat. Őket hét jelentkezéssel a Habau m.b.h., az Egút Rt., és a Betonút Rt., majd öttel a Walter-Heilit GmbH., és az Inziniersky stavby a.s. követi, a többi társaság 1-2 pályázatra jelentkezett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik