Belföld

Olcsóbb iPod és új zenei szoftver az Apple-től

Az Apple kedden bejelentette, hogy egy kisebb és olcsóbb iPod verziót hoz forgalomba a jövő hónapban, tovább erősítve a versenyt a flashmemória-alapú digitális eszközöket gyártó riválisaival.

A San Francisco-i Macworld konferencián tartott előadásában Steve Jobs, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy az Apple legutóbbi negyedévében 730 ezer iPodot adott el, tovább erősítve piacvezető pozícióját a digitális zenelejátszók szegmensében.

Az új iPod, amely méretében egy hitelkártyához közelít (kicsit több mint 1 cm vastag, súlya körülbelül 8 deka), valamint az iLife digitális életmód szoftver új verziója és az új „zenecsináló” program, a Garage Band tovább bővítette a cég digitális csomópont stratégiáját, amelyet Jobs két éve vázolt fel.

Jobs most elmondta azt is, hogy cége őrzi első helyét az MP3 lejátszók piacán, amelyet az eladott készülékek alapján 31, bevétel alapján 55 százalékban ural. Két évvel ezelőtti bevezetése óta már több mint 2 milliót adtak el az iPod lejátszókból. A verseny erősségére jellemző, hogy néhány órával Jobs bejelentése előtt mutatta be a rivális Rio Audio Nitrus lejátszója új verzióját, amelynek kapacitása 4 gigabájt – vagyis azonos az új iPod miniével. Az új eszköz ára 249 dollár – vagyis 50 dollárral olcsóbb, mint a jelenlegi belépő szintű „nagy” iPod. Viszont nem flashmemóriát használ, hanem miniatűr merevlemezen tárolja a körülbelül 1000 zeneszámot.

Az utóbbi évek egyik leginnovatívabb Apple szoftvereként üdvözölték a szakértők a cég új Garage Band programját, amely lényegében egyszerre változtatja hangszerré és hangrögzítő stúdióvá a Mac gépet, amelyen a felhasználó úgy komponálhat saját zeneszámokat, mintha építőkockákkal dolgozna.

A cég a konferencián egy új Xserve tárolót és új Xserve kiszolgálókat is bemutatott, amelyek mind a legújabb PowerPC G5 processzorra épülnek a korábbi G4 helyett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik